آرشیو چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۲۹
اخبار خارجی
۱۶

فراخوان جدید امیل لحود با همه گروه ها آماده گفت وگو هستم

رئیس جمهور لبنان اعلام کرد درصدد رایزنی و مشورت با نیروهای ملی این کشور برای تصمیم گیری به منظور مقابله با حوادث آینده است.

به گزارش خبرگزاری ها، «امیل لحود» رئیس جمهور لبنان در دیدار با رئیس حزب همبستگی لبنان با اعلام مطلب فوق افزود، با همه طرف های لبنانی که درباره یکپارچگی، انسجام و آینده کشور احساس مسئولیت و اوضاع بحرانی کشور را درک می کنند آماده گفت وگو و رایزنی هستم.

وی تاکید کرد، در صورت ادامه بحران اختیارات قانونی خود را برای برون رفت از بحران به کار خواهم بست و تا آخرین لحظه به قوانین کشور پای بند خواهم بود.

لحود در عین حال تصریح کرد، اجازه نخواهد داد که اختیاراتش توسط برخی گروه ها نادیده گرفته شود.

رئیس جمهور لبنان به مخالفان دولت تا ماه آینده میلادی فرصت داد تا برنامه خود را برای مقابله با اکثریت به اطلاع وی برسانند.

شانه خالی نخواهیم کرد

عمرو موسی دبیرکل اتحادیه عرب که روز گذشته برای مذاکره با دولت و احزاب لبنانی وارد بیروت شده است در گفت وگو با روزنامه «السفیر» چاپ لبنان تاکید کرد، هرگز از مسئولیت هایمان نسبت به لبنان و لبنانی ها شانه خالی نخواهیم کرد.

وی که در راس یک هیئت بلندپایه از اتحادیه عرب به بیروت سفر کرده است اضافه کرد، رایزنی های ما در لبنان هرگز بر بعد داخلی بحران این کشور متمرکز نخواهد بود بلکه دربرگیرنده تماس با تمامی طرف های بین المللی، عربی و منطقه ای برای حل و فصل مشکلات لبنان است.

در همین رابطه «میشل عون» رئیس حزب آزاد ملی لبنان نیز ابراز امیدواری کرد که هیئت اتحادیه عرب که برای حل و فصل بحران لبنان وارد بیروت شده است راه حل ها و پیشنهادات عملی با خود داشته باشد.

عون افزود، تشکیل دولت وحدت ملی ضروری است، در غیر این صورت کشور به سمت آینده ای نامعلوم و وقوع درگیری پیش خواهد رفت.

گفتنی است وزارت خارجه فرانسه نیز روز گذشته اعلام کرد به رایزنی های خود برای تعیین تاریخ در مورد نشست گروه های مختلف لبنانی در پاریس ادامه خواهد داد.

پایان درگیری در نهرالبارد

کسانی که کار میانجی گری در مورد درگیری ارتش لبنان با نیروهای فتح الاسلام در اردوگاه «نهرالبارد» در شمال لبنان را برعهده دارند پیش بینی کردند که این درگیری ها امشب پایان یابد.