آرشیو چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۲۹
اخبار کشور
۱۴

ظریف در نامه ای به بان کی مون: گستاخی رژیم صهیونیستی علیه ایران نتیجه سکوت شورای امنیت است

نماینده دایم ایران در سازمان ملل در نامه دیگری به بان کی مون نسبت به سکوت معنی دار سازمان ملل در قبال ادامه تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران به شدت انتقاد کرد.

جواد ظریف روز 21 خرداد ماه در نامه ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل که روز دوشنبه میان اعضای این سازمان توزیع شد به این مسئله که شورای امنیت برای توقف تهدیدهای غیرقانونی و خطرناک رژیم اسراییل علیه تهران هیچ اقدامی را انجام نداده، اعتراض کرد.

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، وی در نامه خود به «بان کی مون» به بیانیه اخیر «شائول موفاز» از وزیران کابینه رژیم صهیونیستی اعتراض کرد که به زعم خود ادعا کرده بود این رژیم گزینه اقدام نظامی علیه ایران را به منظور پایان دادن به برنامه هسته ای آن کنار نگذاشته است.

ظریف همچنین به بیانیه مشابهی از سوی «ایهود اولمرت» نخست وزیر رژیم اسرائیل اشاره کرد که در آن، در ماه آوریل علیه ایران ادعاهایی مطرح شده بود.

«شائول موفاز» در گفت و گو با رادیو اسرائیل ادعا کرده بود: برای برخورد با ایران به منظور جلوگیری از فعالیت هسته ای این کشور استفاده از تمام گزینه ها ممکن است،اما در حال حاضر تبعیت از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و استفاده از گزینه تحریم بهترین گزینه برای مقابله با تهران است.

در نامه ظریف مورخ 11 ژوئن (21 خردادماه) که شب گذشته در سازمان ملل متحد توزیع شد، آمده است: «می خواهم به شما اطلاع بدهم که مقام های مختلف اسرائیل که در نتیجه انجام هیچ گونه اقدامی از سوی شورای امنیت جسارت پیدا کرده اند، همچنان با صراحت و به شکلی توهین آمیز به تهدیدهای غیرقانونی و خطرناک توسل به زور علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه داده اند.» ظریف در نامه خود شورای امنیت را برای محکوم نکردن این بیانیه ها مقصر دانسته است.

البته ظریف در 13 ژوئن (23 خردادماه) نیز نامه ای به بان کی مون فرستاد که در آن به ربوده شدن پنج دیپلمات ایرانی ازسوی نظامیان آمریکا در عراق در ماه ژانویه اعتراض کرد.