آرشیو چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۲۹
اخبار اقتصادی
۴

وام مسکن کارکنان و مستمری بگیران دولت افزایش یافت

وام مسکن کارکنان دولت و مستمری بگیران برای خرید مسکن با 3 میلیون تومان افزایش 12 میلیون تومان شد.

بانک مسکن این افزایش تسهیلات را به واحدهای مسکونی که بیش از 12سال و حداکثر 20 سال از تاریخ صدور پروانه ساختمانی آنها گذشته باشد پرداخت می کند.

به دنبال افزایش میزان فردی تسهیلات با سپرده خرید واحدهای مسکونی بانک مسکن به 18 میلیون تومان، تمام کارکنان دولت و مستمری بگیران می توانند از محل امتیاز حساب صندوق پس انداز مسکن تا میزان 12 میلیون تومان به منظور خرید واحدهای مسکونی که بیش از 12سال و حداکثر 20 سال از تاریخ صدور پروانه ساختمانی آنها گذشته باشد، براساس ضوابط این بانک در تمام شهرها استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی بانک مسکن، همچنین تمام سپرده گذاران صندوق پس انداز که جزو کارکنان دولت و مستمری بگیران نیستند، می توانند تا میزان 12 میلیون تومان در شهرهای با جمعیت کمتر از 250 هزار نفر و تا 10 میلیون تومان در شهرهای با جمعیت 250 هزار نفر و بیشتر از تسهیلات بانک مسکن برای خرید واحدهای مسکونی که بیش از 12 سال و حداکثر 20 سال از تاریخ صدور پروانه ساختمانی آن گذشته باشد، استفاده کنند.

در این طرح شهرهای اراک، اردبیل، ارومیه، اسلامشهر، اصفهان،اهواز، بندرعباس، تبریز،تهران، خرم آباد، رشت، زاهدان، زنجان، سنندج، شیراز، قزوین، قم، کرج، کرمان، کرمانشاه، مشهد، همدان و یزد جزو شهرهای با جمعیت 250 هزار نفر و بیشتر محسوب می شوند.

براساس این گزارش، سقفهای تعیین شده برای خرید واحدهای مسکونی که بیش از 12 سال و حداکثر 20 سال از تاریخ صدور پروانه ساختمانی آن گذشته باشد، تا پایان اسفندماه سال 1387 قابل پرداخت است.