آرشیو چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۶۶
ایران زمین
۲۰

فعالیت دوباره 42 واحد صنعتی نیمه فعال در استان بوشهر

بوشهر خبرنگار «ایران»: امسال با پرداخت 110 میلیارد ریال تسهیلات از محل بنگاه های اقتصادی زودبازده با حمایت دولت، زمینه فعالیت دوباره 42 واحد صنعتی نیمه فعال در استان بوشهر، فراهم شد.

اسماعیل مرحمتی، رئیس سازمان صنایع و معادن استان بوشهر با اعلام این خبر گفت: با اختصاص این میزان تسهیلات که از تعطیلی آنها جلوگیری شد، اشتغال 988 نفر افراد شاغل در این واحدها تثبیت شده است.

وی گفت: 7 هزار و 964 نفر اشتغال در طرح های در دست اجرا و حدود 30 میلیارد ریال سرمایه گذاری در این طرح ها از دیگر شاخص هایی است که موجب ارتقای رتبه استان بوشهر از 16 به 10 در بخش صنعت و معدن شده است. وی با بیان این که در استان بوشهر 459 واحد صنعتی وجود دارد، گفت: بزودی عملیات اجرایی یک واحد صنعتی تولید بنزین از گاز طبیعی در استان بوشهر آغاز می شود. وی گفت: ظرفیت تولید روزانه این واحد که در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر اجرا می شود هزار و 100 بشکه بنزین و 40 هزار تن نیز دیگر محصولات جانبی از جمله سوخت مایع است.

وی اظهار داشت: با توجه به این که هم اینک بنزین از نفت تولید می شود طرح تولید بنزین از گاز طبیعی فرآیند جدیدی است که با استفاده از دانش فنی یک شرکت آلمانی با اعتبار 462 میلیارد ریال اجرا خواهد شد. وی گفت: وجود میدان های گازی پارس جنوبی و شمالی در استان بوشهر زمینه اجرای طرح های پائین دستی در صنایع نفت و گاز را در این استان فراهم کرده است.

مرحمتی با اشاره به این که 30 هکتار زمین نیز برای اجرای این طرح در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در اختیار سرمایه گذار قرار گرفته است، افزود: با بهره برداری از این طرح، 80 فرصت شغلی به طور مستقیم ایجاد خواهد شد.