آرشیو چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۲۹
شهرستان ها
۱۱

استاندار: ماسوله باید به عنوان مکانی با معماری سنتی و تاریخی حفظ شود

استاندار گیلان بر ضرورت حفظ شهر تاریخی ماسوله به عنوان یکی از اماکن تاریخی مشهور جهانی با معماری سنتی تاکید کرد.

مهندس علی عبداللهی که در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان فومن سخن می گفت یکی از دلایل معروفیت جهانی شهر ماسوله را بافت و ویژگیهای منحصر به فرد آن دانست و افزود: ماسوله نباید به هیچ عنوان از وضعیت کنونی خود خارج شود ضمن اینکه نوع معماری و سازه های خانه های آن نیز نباید تغییر کند.

وی همچنین از قلعه تاریخی قلعه رودخانه فومن به عنوان یکی از جاذبه های باستانی و تاریخی منطقه نام برد و با اشاره به اقدامات انجام شده و در دست اجرا برای حضور بیشتر گردشگران در این منطقه آبرسانی به داخل قلعه با حفظ معماری تاریخی، برق رسانی و نصب روشنایی در مسیر راه و قلعه، ایجاد استراحتگاه در مسیر، مناسب کردن راه دسترسی و غیره را از جمله اقدامات ضروری در این زمینه عنوان کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه بزودی مشکل آنتن دهی تلفن همراه در منطقه قلعه رودخان برطرف خواهد شد از نصب تلفن های اضطراری در طول مسیر دسترسی به قلعه برای گردشگران خبر داد.

مهندس مهدی پور رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگران گیلان نیز در این نشست گفت: در رابطه با احیا، مرمت و بازسازی دژ تاریخی قلعه رودخان از سالهای گذشته تاکنون مطالعات بسیاری صورت گرفته و بیش از یک هزار صفحه اطلاعات جامع و ارزشمند از این اثر تاریخی در اختیار سازمان قرار دارد.