آرشیو چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۲۹
حوادث
۱۵

مشاور رئیس سازمان زندانها: مجازات 40درصد زندانیان کشور هنوز تعیین نشده است

مشاور رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: از میان 140 هزار زندانی کشور در حدود 40درصد تحت قرار هستند و هنوز مجازاتی برای آنان تعیین نشده است.

سعید آقاصادقی گفت: 40درصد از زندانیانی که تحت قرار در زندانها بسر می برند منتظر رسیدگی به پرونده و اعلام مجازاتشان هستند.

وی در خصوص قاچاقچیان موادمخدر که در زندانها بسر می برند گفت: بررسی از وضعیت این مجرمان نشان می دهد که در حدود 40درصد این مجرمان محکوم به جزای نقدی هستند.

آقاصادقی، در خصوص ساخت زندانهای جدید در کشور به دلیل جمعیت بالای برخی زندانها گفت: ساخت زندان جدید را در دستور نداریم و زندانهایی که در حال ساخت است به مصوبات سال 80 برمی گردد.

وی تصریح کرد: در سال 80 ساخت 43 زندان در سطح کشور تصویب شد که برخی از آنان ساخته شده و برخی در مراحل پایانی است و به طور حتم ساخت این زندانها می تواند راهکاری اصولی در راستای کاهش جمعیت برخی زندانها و همچنین طبقه بندی کردن زندانیان باشد.

آقاصادقی، همچنین به فرسوده بودن تعداد بسیاری از زندانهای کشور اشاره کرد و گفت: ساختمان برخی زندانها بسیار فرسوده است و حتی قدمت یک نمونه آن به 300 سال می رسد و این در حالی است که نگهداری زندانیان در چنین فضاهایی مطلوب نیست بنابراین به دنبال بازسازی و یا اتمام زندانهای در حال ساخت هستیم.

مشاور رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، همچنین از ساخت «ندامتگاه تهران بزرگ» در حاشیه تهران خبر داد و گفت: به جای زندان قصر، ندامتگاه تهران بزرگ در حاشیه تهران در حال ساخت است که به زودی به بهره برداری خواهد رسید.