آرشیو چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۲۹
حوادث
۱۵

قم دیروز، 4 بار دیگر لرزید

شهر قم دیروز برای چهارمین بار طی 24 ساعت گذشته لرزید.

به گزارش خبرگزاری فارس، این زمین لرزه که تا لحظه مخابره خبر قدرت آن از سوی مرکز لرزه شناسی کشور اعلام نشده است، مقارن ساعت 18 و 31 دقیقه قم را لرزاند.

براساس این گزارش، علاوه بر زلزله دیروز، دو پس لرزه نیز طی 24 ساعت گذشته شهر قم را لرزانده است، اما زلزله دیروز در شمار پس لرزه ها نبوده و حدود 5 ثانیه مردم این شهر را هراسان کرد.

براساس گزارش رسیده مردم این شهر، نگران پس لرزه های زلزله ساعت 18 روز دوشنبه هستند و عده ای در فضاهای آزاد به سر می برند.

خسارات جزئی زلزله شدید قم

در پی وقوع زمین لرزه 9/5 ریشتری در استان قم، ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه کشور اعلام کرد: این زمین لرزه به جز چند مورد آسیب دیدگی در واحدهای مسکونی فرسوده هیچ خسارتی در برنداشته است.

به گزارش ایسنا، این زمین لرزه که در استان های سمنان، تهران و مرکزی نیز احساس شد، خوشبختانه به جز چند مورد آسیب دیدگی واحدهای مسکونی فرسوده هیچ خسارتی در برنداشته است.

به محض وقوع این زمین لرزه، تمامی عوامل اجرایی در ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه کشور، ستادهای حوادث استان های قم، مرکزی، سمنان، تهران و شهرستان «کهک» به حال آماده باش درآمده و نیروهای واکنش سریع به مناطق تحت تاثیر این زمین لرزه اعزام شدند.

براین اساس ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه کشور از تمامی شهروندان استان قم خواست با توجه به این که وقوع زمین لرزه قابل پیش بینی نیست، به منظور رعایت احتیاط ضمن آرامش، هوشیاری خود را حفظ کنند.