آرشیو چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۲۹
حوادث
۱۵

توضیحات دادستان ورامین درباره تخریب دکه مطبوعاتی کیهان

در پی درج خبر «دکه فروش نشریات کیهان در ورامین تخریب شد»، دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان، توضیحاتی را ارسال کرد.

در این توضیحات آمده است: دکه مزبور که متصدی آن آقای علی اکبر سلیمانی هستند به موجب رای اعضای کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداریها که قطعی است به جهت ایجاد مزاحمت و وقوع تصادفات، رای به جمع آوری و آزادسازی معبر محل صادر شده است و چون پس از اخطاریه های قانونی نسبت به اجرای حکم اقدام ننموده و مقاومت کرده بودند، جهت اجرای آن، شهرداری درخواست مساعدت نمود که در اجرای تکلیف دادستان دایر بر نظارت بر حسن اجرای صحیح قوانین به نیروی انتظامی دستور داده شده که برای اجرای رای قانونی و قطعی مارالذکر امنیت برای مامورین شهرداری تامین گردد و پس از آن رای صادره اجرا و دکه فوق التوصیف جمع آوری گردید.

ثالثا درخصوص مطلب تبرئه خبرنگار کیهان موضوع بدین قرار است که شهرداری شکایتی علیه مشارالیه دایر بر مقاومت در اجرای حکم تقدیم این دادسرا نموده بوده که در این خصوص قرار منع تعقیب صادر و این موضوع به هیچ وجه ارتباطی به اصل جمع آوری دکه نداشته است.

رابعا با کمال تاسف به جهت جمع آوری دکه مزبور در اجرای حکم قانونی و شرعی دادستان، شهرداری، فرمانداری، نیروی انتظامی در مطلب چاپ شده از سوی ذی نفع زیر علامت سؤال رفته است.

خامسا چاپ مطلب مذکور از مصادیق بارز بند 11 ماده 6 و تبصره 2 قانون مطبوعات بوده و وفق ماده 698قانون مجازات اسلامی ضمانت اجرایی تعیین شده است. قطع نظر از مقررات ماده 23 قانون مطبوعات شایسته است اقدام لازم معمول گردد.