آرشیو چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۶۶
حوادث
۲۲

اعضای یک خانواده زیر آوار /سحرگاه دیروز به دلیل گودبرداری غیراصولی در تهران رخ داد

گروه حوادث: زن 40 ساله سحرگاه دیروز بر اثر ریزش آوار در تهران جان باخت. در این حادثه که در خیابان وحدت اسلامی رخ داد، چهار نفر دیگر نیز مجروح شدند که پزشکان حال یکی از آنها را وخیم اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار ما، ساعت 6 و 15 دقیقه صبح دیروز اهالی خیابان تختی وحدت اسلامی با شنیدن صدای مهیبی از خواب بیدار شدند. آنها که احتمال می دادند زلزله دیگری در تهران به وقوع پیوسته، سریع خود را به خیابان رساندند. اما ناگهان با ریزش یکی از ساختمان ها در مجاورت محل گودبرداری شده برای ساخت ساختمانی روبه رو شدند.لحظاتی بعد اهالی محل به بیرون کشیدن و نجات افراد از زیر آوار پرداختند.دقایقی بعد نیز با حضور ماموران آتش نشانی و اورژانس در محل حادثه امدادرسانی به مجروحان حادثه سرعت بیشتری گرفت.پس از حدود 20 دقیقه، چهار نفر از اعضای خانواده که 2 زن، یک مرد سالمند و یک کودک بودند از زیر آوار بیرون کشیده شدند. اما مادر 40 ساله خانواده به نام فاطمه حیدری بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.سه مجروح دیگر نیز به بیمارستان سینا انتقال یافتند.

* حال یکی از مجروحان وخیم است

مهران علیپور، مسئول روابط عمومی اورژانس تهران در این باره گفت: ساعت 6 و 20 دقیقه این حادثه به اورژانس اطلاع داده شد که بلافاصله 3 آمبولانس به محل اعزام شده و مجروحان را به بیمارستان انتقال دادند.وی خاطرنشان کرد: پزشکان حال عمومی یک نفر از مصدومان حادثه را وخیم گزارش کرده اند.

* مامور آتش نشانی مجروح شد

گفتنی است در جریان امدادرسانی به حادثه دیدگان یکی از ماموران آتش نشانی نیز مجروح شد.بهروز تشکر، مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی نیز در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به این موضوع تصریح کرد: پس از این حادثه ایستگاه نجات یک و حریق 67 آتش نشانی به محل اعزام و پس از 4 دقیقه به محل حادثه رسیدند.وی گودبرداری غیراصولی در کنار این خانه را عامل ریزش آوار اعلام کرد.

* احضار پیمانکار به دادسرا

پس از این حادثه بهروز هنرمند، بازپرس کشیک قتل تهران دستور انتقال جسد زن 40 ساله به پزشکی قانونی را صادر کرد.وی همچنین به گروهی از کارشناسان ماموریت داد با بررسی محل، علت این حادثه را اعلام کنند. این مقام قضایی افزود: پیمانکار ساختمان مجاور محل حادثه را برای انجام تحقیقات به دادسرا احضار کرده ایم تا درباره گودبرداری توضیح دهد.