آرشیو پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۶۷
سیاست
۲

یک نماینده مجلس: عده ای هتاکی به دولت را به جای نقد نشانده اند

گروه سیاسی سید محمود ابطحی نماینده مردم خمینی شهر گفت: فراکسیون اقلیت، تذکرات دسته جمعی را با هدف وقت کشی از مجلس اصولگرا و فعال نشان دادن خود در دستور کار قرار داده است.

ابطحی در نطق پیش از دستور خود با اشاره به تذکرات 20 نفره اعضای فراکسیون اقلیت به دولت در جلسه روز یکشنبه مجلس افزود: اقلیت مجلس در عمل به توصیه های تشکیلاتی با تذکرات زنجیره ای به دولت درصدد به نمایش گذاشتن فعال بودن خود است. وی به تیتر درشت روزنامه های زنجیره ای در این باره اشاره کرد و گفت: ملت بزرگ ایران بدانند که 300 تذکر که هیچ، سه هزار تذکر به دولت در یک جلسه هم دستپخت 20 نفراقلیت مجلس است.نماینده مردم خمینی شهر با بیان این که گروهی با هتاکی، برخوردهای خشن و تذکرات بی مورد به دولت هجوم آورده اند، افزود: دولت نهم، وارث مشکلات و مطالبات به جا مانده از گذشته است و این افراد، نارسایی ها و مشکلات ناشی از عملکرد خود و دوستانشان را به دولت کنونی نسبت می دهند.ابطحی گفت: عناصر ساده این مجموعه اگر مصلح واقعی هستند به جای هتاکی، دولت را در رفع مشکلات یاری کنند.

* انتقاد قربانی از نمایندگان تندرو مجلس ششم

موسی قربانی عضو هیات رئیسه مجلس نیز در نطق پیش از دستور خود با طرح این سؤال که چه شده که مجلس ششمی ها امیدوار به بازگشت شده اند و برای تصاحب مجلس هشتم تلاش می کنند؟ خاطرنشان کرد: آن ها در همین مجلس نیز برای گذراندن وقت تریبون مجلس هفتم برنامه ریزی می کنند. قربانی ادامه داد: ای کاش فراموش نمی کردیم که این نمایندگان در خانه ملت دست به تحصن گروهی می زدند و بعضی وزرا و معاونان آنها بعد از ظهرها به خدا قوت آنان می آمدند. همین نمایندگان با دعوت از رسانه های خارجی حرف هایی به آن ها می زدند که گویا فردا مردم به کمک آن ها خواهند آمد و کار نظام را یکسره خواهند کرد، غافل از آن که مردم دست آن ها را خوانده بودند.این نماینده مجلس اظهار داشت: کاش به خاطر داشتیم که روزی از مجلس ششم نگذشت مگر این که نمایندگان به فحاشی به قوه قضائیه، سپاه، شورای نگهبان و دیگر نهادهایی که آن ها را منتسب به دولت نمی دانستند، نپرداختند.