آرشیو پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۶۷
سیاست
۲

نمایندگان مجلس خواستار عذرخواهی ملکه انگلیس شدند

گروه سیاسی 201 نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای همصدا با ملت بزرگ ایران و مسلمانان جهان اقدام ناشایست دولت انگلیس در اعطای نشان به سلمان رشدی مرتد را قویا محکوم کردند و ضمن درخواست عذرخواهی ملکه انگلیس، دولت های اسلامی را به تجدیدنظر در روابط خود با دولت انگلیس فراخواندند.

در این بیانیه آمده است: «دولت متجاوز انگلیس بار دیگر خصومت تاریخی خود با اسلام و مسلمانان را به نمایش گذاشت و اعطای نشان شوالیه به نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی، نشان دیگری از این خصومت و دشمنی است.

دادن نشان افتخار از سوی ملکه انگلیس به این نویسنده گستاخ و مزدور در حالی است که کتاب آیات شیطانی، سراسر اهانت به مقدسات اسلام و معارف آسمانی است که مورد احترام همه دینداران عالم از مسلمان و مسیحی و یهودی در کشورهای مختلف جهان از جمله کشور انگلستان است و توهین به امت بزرگ اسلام در 5 قاره جهان که جمعیت یک میلیارد و نیم مسلمان را تشکیل می دهند، به هیچ وجه قابل تحمل نیست».

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «ملت بزرگ اسلام این اقدام ملکه انگلیس را توهینی آشکار و خصومتی غیرقابل بخشش می داند که جبران آن جز با عذرخواهی رسمی از پیشگاه خداوند و مسلمانان جهان امکان پذیر نیست».

* بیانیه مجلس درباره فلسطین

همچنین 201 نماینده مجلس در نامه ای اختلاف های گروه های مبارز فلسطین را توطئه ای از پیش برنامه ریزی شده برای سرنگونی دولت وحدت ملی و کاهش قدرت سیاسی حماس که در ادامه ترفندهای نظام سلطه از سوی گروه اندکی از طرفداران سازش و جریان های وابسته از سوی رژیم آمریکا و رژیم اشغالگر مدیریت و برنامه ریزی شده است، عنوان کردند.

نمایندگان مجلس در این نامه تاکید کردند که تداوم این وضع را به زیان ملت و آرمان فلسطین می داند و این واقعیت را بیش از گذشته یادآور می شود که هرگونه عقب نشینی از آرمان فلسطین تا رهایی کامل از سلطه صهیونیست های اشغالگر نه تنها موجب دستیابی ملت فلسطین به اهداف خود نخواهد شد، بلکه مشکلات آنان را افزایش خواهد داد.