آرشیو پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۶۷
داخلی
۳

دیدار سفیر ایران با وزیرکشور عربستان درباره حجاج ایرانی

گروه سیاسی-سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض با وزیرکشور و رئیس شورای عالی حج عربستان دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش فارس، سیدمحمدحسینی دراین دیدار با تشریح اوضاع منطقه و با اشاره به اهمیت توصیه مناسبات 2کشور تصریح کرد: عزم و اراده جدی مقامهای دوکشور درتوصیه روابط فی مابین است.

وی افزود: 2 کشور بزرگ ایران و عربستان با ظرفیت های فراوان و همچنین مشترکات خود می توانند الگوی مناسبی برای همکاری منطقه ای و اسلامی باشند و این همکاری ها می تواند موجب آرامش و قدرت جهان اسلام شود.سفیر ایران در ریاض سفر دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران به عربستان را سرفصل نوینی در گسترش روابط 2جانبه خواند و استقبال مقامات سعودی به ویژه شخص ملک عبدالله پادشاه سعودی از رئیس جمهوری کشورمان را گویای میزان علاقه مندی این کشور به گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

حسینی همچنین بااشاره به توطئه های دشمنان قسم خورده اسلام که از گسترش روابط 2کشور و استقرار امنیت در منطقه نگران هستند، گفت: متاسفانه دشمنان با جعل اخبار کاذب و دروغین سعی در ایجاد بی اعتمادی درمیان کشورهای منطقه دارند و امروزه شرایط بیش از گذشته ایجاب می کند که توطئه شوم تفرقه افکنان دشمنان را شناخت.

وی با اشاره به رفتار نامناسب برخی گروه ها با حجاج و زوار دربقیع و انتشار کتب موهن برضد تشیع، این گونه اقدامهای را برای روابط دوکشور مضر دانست و از وزیر کشور عربستان خواست که شخصا دخالت کرده و مانع از توزیع این کتاب ها شود.

امیر نایف وزیرکشور و رئیس شورای عالی حج عربستان نیز در این دیدار با تاکید بر این که گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران جایگاه خاصی در سیاست خارجی عربستان دارد، به عزم و اراده دولتمردان سعودی به ویژه ملک عبدالله پادشاه عربستان در این زمینه اشاره کرد.وی با تاکید بر این که حرمین شریفین مکانی برای توزیع کتب برضد مذاهب اسلامی نیست، تصریح کرد: رفتار ناشایست با

عمره گزاران ایرانی، پیگیری و عملکرد خودسرانه گروه اقلیت برضد مذاهب اسلامی متوقف می شود.