آرشیو پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۶۷
اجتماعی
۴

انتقاد مددی از افزایش ناگهانی تعرفه پزشکان خصوصی

گروه اجتماعی افزایش ناگهانی تعرفه پزشکان بخش خصوصی از سوی سازمان نظام پزشکی مشکلاتی برای مردم به وجود آورده است.

به گزارش ایسنا داود مددی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی که برای پیگیری مصوبات هیات دولت و رسیدگی به مشکلات مردم در حوزه بیمه ای به خراسان جنوبی سفر کرده است با اعلام این مطلب گفت: افزایش تعرفه پزشکان خصوصی به هیچ وجه خوشایند سازمان های بیمه گر و بیمه شدگان نیست.

بیمه شدگان تامین اجتماعی در بیمارستان های این سازمان، خدمات درمانی رایگان دریافت می کنند و به همین علت ازدحام جمعیت و تراکم مراجعه کنندگان در واحدهای درمانی این سازمان افزایش یافته است. مددی با اشاره به تلاش های سازمان تامین اجتماعی برای تحقق منابع درآمدی گفت: «اگر حق بیمه به درستی پرداخت نشود و سازمان های بیمه ای در ارائه خدمات دچار مشکل شوند، جامعه به سوی فقر گرایش پیدا می کند و فرد بیمه شده در صورت از کارافتادگی یا بازنشستگی، کم ترین حقوق را دریافت می کند. از کارفرمایان انتظار داریم، حق و حقوق بیمه ای کارگران را محترم بشمارند و حق بیمه آنان را کامل و بموقع پرداخت کنند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پایان گفت: «28 میلیون نفر در کشور از خدمات درمانی این سازمان برخوردار هستند و شمار بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی 5 میلیون و 700 هزار نفر است که با احتساب افراد در تکفل آنان، می توان گفت 60 درصد جمعیت شهری کشور، زیر پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.