آرشیو پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۶۷
ورزشی
۲۳

نخستین پیروزی آسیایی تیمی که منحل شد!

گروه ورزشی: درحالی که مسئولان گل گهر سیرجان چند روز پیش خبر انحلال تیم والیبال خود را در پایان رقابت های قهرمانی آسیای مرکزی اعلام کرده بودند، این تیم در تورنمنت یاد شده شروعی خوب داشت و با پیروزی 1-3 مقابل هند، گام اول را محکم برداشت.

در این بازی که در سالن جناح شهر اسلام آباد پاکستان برگزار شد، نماینده ایران به ترتیب با نتایج 25 بر 23، 25 بر 22، 20 بر 25 و 25 بر 21 رقیب قدرتمند خود را از پیش روی برداشت.

هندی ها بر خلاف انتظار تیم ملی خود را روانه این مسابقه ها کرده بودند، اما در نخستین گام ناکام ماندند. با این که تیم هند از نظر میانگین قدی نسبت به گل گهر شرایطی به مراتب بهتر داشت، ولی تفکرات خلیل آزمون سرمربی تیم گل گهر موجب شد تا حریف در دفاع روی تور و نیز دریافت ها ضعیف کار کند. سیرجانی ها با سرویس های هدفمند خود هندی ها را به سمت تاکتیک (توپ های بلند) سوق دادند که از قبل روی آن برنامه ریزی کردند تا با این حربه برنده شوند. نماینده ایران دیروز در دومین گام حریف سریلانکایی را 3 بر صفر برد. سریلانکایی ها در روز نخست به راحتی مغلوب پاکستان، میزبان مسابقه ها شده بودند. از سویی دیگر عصر امروز جدال حساس گل گهر و پاکستان برگزار می شود. پرویز مشرف رئیس جمهوری پاکستان که این دوره از رقابت ها را افتتاح کرد، به هر یک از نفرات تیم کشورش 25 هزار پوند پاداش اهدا کرده است تا آنها با روحیه ای مضاعف در جام باشگاه های آسیای مرکزی شرکت کنند. تیم گل گهر فردا در چهارمین بازی متوالی خود رودرروی ترکمنستان قرار می گیرد.