آرشیو پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۶۷
اقتصادی
۲۱

قائم مقام شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد: 3 واحد پتروشیمی، آماده بهره برداری

گروه اقتصادی پتروشیمی غدیر و برزویه در منطقه عسلویه برای تولید اوره و آمونیاک و آروماتیک ها بزودی افتتاح رسمی می شوند.

به گزارش ایسنا، رضا افشین، قائم مقام مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، با بیان این مطلب و درخصوص تامین سرویس های جانبی این واحدها، افزود: این واحدها و سایر مجتمع های موجود در عسلویه مشکلی برای تامین سرویس های جانبی ندارند و در حال حاضر پتروشیمی مبین قادر به تامین همه نیازهای آنهاست.

به گفته وی حتی 2 مجتمع زاگرس و غدیر نیز تولید بخار می کنند و حجم زیادی از بخار مورد نیاز واحدهای واقع در عسلویه از همین طریق تامین می شود و مشکلی برای تامین آنها نیست و در این میان مجتمع های آریا ساسول در شهریور و پتروشیمی جم تا مهرماه به تولید می رسند.

شرکت پتروشیمی برزویه مجری طرح آروماتیک چهارم در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است.

* 5‎/8 میلیارد دلار ارزش فروش کل محصولات پتروشیمی

وی با بیان این که تعویق یک میلیارد دلاری درآمدهای صادراتی سال گذشته محصولات پتروشیمی به دلیل تاخیر در راه اندازی طرح ها بود، عنوان کرد: همه بدهی های ارزی مربوط به سال گذشته را نیز پرداخت کردیم و امسال نیز پیش بینی می کنیم 5‎/8 میلیارد دلار ارزش فروش کل محصولات پتروشیمی باشد که باید تا پایان سال محقق شود.

البته غلام حسین نجابت، مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، نیز چندی پیش با اشاره به تولید 15‎/6 میلیون تنی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سال گذشته گفت: تاکنون 11‎/5 میلیون تن آن به فروش رفته و حدود 5 میلیون تن نیز مصرف بین واحدی شد. این میزان تا پایان امسال به 30‎/3 میلیون تن خواهد رسید که حدود 8 میلیون تن مصرف بین واحدی و بقیه آن برای فروش در نظر گرفته شده است.