آرشیو پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۶۷
صفحه آخر
۲۴

رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت شهید مصطفی چمران: شهید چمران راهنمایی برای زندگی امروز ماست

گروه سیاسی: رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: شهید مصطفی چمران راهنمایی برای یافتن مسیر زندگی امروز ماست و راه درست را به ما نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، دکتر احمدی نژاد عصر چهارشنبه در مراسم سالگرد شهید دکتر مصطفی چمران در مسجد دانشگاه تهران افزود: شهیدانی مانند چمران و دکتر بهشتی برای ما امروز به عنوان الگو و راهنما، نشانه و تعیین کننده مسیر حرکت هستند.

رئیس جمهوری با بیان این که شهید چمران عارفی عالم، مجاهد و خدمتگزاری بود که زندگی خود را برای خدا تنظیم کرده بود، افزود: هر چه کار بیشتر برای خدا باشد، بندها و زنجیرهایی که انسان را محدود کرده است، بیشتر باز می شود و زمینه پرواز روح انسان را فراهم می کند.

دکتر احمدی نژاد با بیان این که حضور در مجلس شهید چمران به عنوان یک عارف افتخار است، افزود: کسی باید از این شهید صحبت کند که در راه و مسیر ایشان باشد و صحبت از شهدا به طور عام و از این شهید به طور خاص برای انسان مشکل است.

وی تاکید کرد: چمران فردی بود که در همه زمینه ها از عرفان، علم، تخصص، عشق و مهرورزی، مدیریت، شجاعت، حضور در خط مقدم، لطافت روح، زندگی شخصی و خانوادگی و بسیاری از این ویژگی های برجسته کامل و الگو بود.

وی تاکید کرد: کار برای خدا همه اش زیبایی و نشاط است و فرد در این راه خسته نمی شود و همه این ها موجب می شود تا تدبیر و ابتکار شخص نیز بهترین ها باشد. رئیس جمهوری افزود: اگر یک ملت همه توان خود را طی نسل ها به کار گیرد و یک شخصیت مانند چمران تحویل بشریت بدهد جا دارد تا ابد همه بشریت مدیون آن شخص باشد.

در مراسم سالگرد شهید چمران، رحیم مشایی معاون رئیس جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین عمید زنجانی رئیس دانشگاه تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و جمعی از اعضای این شورا نیز شرکت داشتند.