آرشیو پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۲۰۹۹
اجتماعی
۹

کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب کرد: تغییرساعت رسمی کشور و افزایش مدت مرخصی زایمان

یک عضو کمسیون اجتماعی مجلس از تصویب تغییر ساعت رسمی کشور و افزایش طول مدت مرخصی زایمان زنان کارمند در جلسه این کمیسیون خبر داد. مختاری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به این که تغییر ساعت رسمی کشور در 6 ماهه اول سال و بازگشت آن در 6 ماهه دوم سال، به تصویب اعضای کمیسیون اجتماعی رسید، افزود: این طرح برای بررسی و تصویب نهایی در دستور کار صحن قرار می گیرد. نماینده زابل در مجلس در ادامه هم چنین به تصویب لایحه دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس مبنی بر افزایش طول دوره مرخصی زایمان مادران کارمند از 4 ماه به 6 ماه اشاره کرد و با بیان این که لایحه دولت عینا به تصویب رسید، گفت: احتمال دارد این لایحه با توجه به این که حدود 6 ماه از زمان ارائه آن از سوی دولت به مجلس در نوبت بود و چنانچه به صورت عادی در صحن مطرح شود مدت زمان طولانی سپری خواهد شد، پیشنهاد دهیم تا به صورت یک فوریتی در صحن مطرح شود. وی در ادامه همچنین از تصویب شور دوم لایحه بخشودگی جرائم کارفرمایان بدهکار به سازمان تامین اجتماعی در کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد و اظهار کرد: در این صورت کارفرمایان بدهکار به سازمان تامین اجتماعی در صورتی که در مدت یک سال بدهکاری خود را بپردازند از 100 درصد بخشودگی جریمه معاف خواهند شد.

موافقت مجلس با بررسی لایحه "اصلاح بیمه شخص ثالث"

همچنین نمایندگان مجلس با بررسی لایحه اصلاح و قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری و زمینی در مقابل شخص ثالث موسوم به "لایحه اصلاح بیمه شخص ثالث" نیز موافقت کردند.

ایرادات کنکور با حضور نماینده شورا برطرف می شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: در طرح پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور، کمیته ای در نظر گرفته شده و وظایف اجرایی بر عهده این کمیته گذاشته شده که ایراد شورای نگهبان نیز در همین زمینه است. به گزارش ایسنا، کارخانه ای تصریح کرد: می توان آیین نامه وظایف این کمیته را منوط به تصویب هیات وزیران و یا دستورالعمل اجرایی آن را منوط به دستور رئیس جمهور کرد که در این صورت ایراد شورای نگهبان برطرف خواهد شد. وی افزود: مطمئن هستیم که این ایرادات جزئی، هفته آینده با حضور نماینده شورای نگهبان برطرف می شود.