آرشیو چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۸۶، شماره ۳۶۷۲
صفحه آخر
۲۴

گام های آغازین اسکار 2008

گروه فرهنگ و هنر - در حالی که تا شروع جدی رقابت ها برای هشتادمین دوره جوایز اسکار فرصت بسیاری باقی مانده است اکران زودهنگام برخی فیلم ها که از شانس خوبی برای پیروزی در مراسم 24 فوریه برخوردارند به حدس و گمانه زنی های بسیاری در میان کارشناسان و منتقدان سینمایی دامن زده است.

به گزارش رویترز این هفته فیلم «یک قلب گنده» از کارگردان معروف مایکل وینتر باتوم درباره کشته شدن یکی از خبرنگاران وال استریل ژورنال «دانیل پرل» توسط گروه های تندرو پاکستانی به اکران درخواهد آمد که پیشتر با استقبال انبوهی از تماشاگران در جشنواره فیلم کن در ماه مه مواجه شده بود. در این فیلم آنجلینا جولی نقش همسر این خبرنگار کشته شده را بازی می کند که به گفته بسیاری از منتقدان یکی از متفاوت ترین و درخشان ترین نقش آفرینی های جولی در سال های اخیر بوده است که وی را در چارچوب نقش های کلیشه ای و صرفا تجاری اش بیرون آورده است. تا هفته گذشته سایت اینترنتی Rottentomatoes.com که مرجع معتبری برای نقدهای سینمایی است این فیلم را با جمع آوری 80 درصد آرای مثبت یک اثر ارزنده معرفی کرده بود و این در حالی است که برخی دیگر از سایت های اینترنتی پا را فراتر گذاشته و «یک قلب گنده» را یکی از بخت های اصلی اسکار امسال دانسته اند.

کمپانی Lionsgate به تازگی فیلم «دور از او» از سارا پولی و درباره زوجی که با بیماری آلزایمر دست به گریبانند را به نمایش گذاشته است که می تواند چهارمین نامزدی اسکار حرفه ای را برای بازیگر آن جولی کریستی به ارمغان آورد. همچنین Picture hose فیلم La vie en Rose با بازی هنرپیشه فرانسوی Marion Cotillard را در نقش خواننده معروف «ادیت پاف» را نشان داده است که او نیز شانس خوبی برای این نقش به فهرست نامزدهای اسکار دارد. هفته آینده نیز فیلم «شب» از لافوس کولتای به نمایش درخواهد آمد که «وانساردگریو» نقش زنی رو به مرگ را بازی می کند که به گذشته خود می نگرد.

دیگر چهره پرشانسی که نباید از او در رقابت اسکار غافل شد «کیت بلانچت» است که امسال فیلمی با بازی او به نام «عصر طلایی» به بازار خواهد آمد که او در آن نقش ملکه الیزابت اول را بازی می کند. او پیشتر در سال 1999 برای بازی در فیلمی به نام «الیزابت» در همین نقش ملکه الیزابت اول جزو نامزدهای اسکار شده بود.