آرشیو پنجشنبه ۷ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۳۶
شهرستان ها
۱۱

به علت عدم رعایت شئون اسلامی سینما انقلاب رشت تعطیل شد

سینما انقلاب شهر رشت پس از سالها فعالیت به دلیل عدم رعایت شئون اسلامی تعطیل شد.

این سینما به دلیل عدم رعایت شئون اخلاقی و اسلامی از سوی برخی تماشاگران و کوتاهی کارکنان در برخورد با رفتارهای غیراخلاقی در این مکان از نیمه اول خردادماه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تعطیل شد و از ادامه فعالیت آن جلوگیری به عمل آمد.

محمد حسن پور معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در تماس خبرنگار ما با وی ضمن تائید تعطیلی سینما انقلاب رشت به واسطه عدم رعایت شئون اخلاقی گفت: به دنبال دریافت برخی گزارش های مردمی و شکایت تعدادی از خانواده ها از وضعیت نامناسب داخلی سینما انقلاب رشت و عدم رعایت و موارد اخلاقی و اسلامی در این مکان، همچنین بازدید حضوری مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از وضعیت سینما، پس از بررسی منجر به تذکرات شفاهی و 3مورد تذکر کتبی به مالک سینما شد.

وی افزود: از آن جا که سینما انقلاب رشت مدتی فاقد مدیر بود و تنها مالک سینما نیز توجهی به وضعیت آن نداشت، کسی درباره وضعیت آن پاسخگو نبوده و نیست. این در حالی بود که کارکنان سینما نیز به دلیل عدم وجود مدیر داخلی هیچ گونه اقدامی برای جلوگیری و برخورد با موارد غیراخلاقی و اسلامی در این مکان به عمل نمی آوردند و به نقل از کارکنان، مالک سینما نیز معتقد بود اگر با برخی تماشاگران عامل حرکتها و رفتارهای غیراخلاقی برخورد شود سینما همین چند مشتری را هم نخواهد داشت.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه گفت: به هر حال به دنبال اظهار نارضایتی شهروندان از عملکرد و محیط نامناسب سینما انقلاب و عدم رعایت موارد اخلاقی در این مکان فرهنگی، همچنین عدم توجه مالک آن به تذکرات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، این سینما از هفته دوم خردادماه تعطیل شد.

حسن پور در پایان افزود: در صورت تعیین و معرفی یک مدیر متعهد و باشرایط مناسب برای مدیریت سینما انقلاب این سینما برای بازگشایی و فعالیت مجدد مشکلی نخواهد داشت.