آرشیو پنجشنبه ۷ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۳۶
حوادث
۱۵

در چند استان جاری شدن سیل میلیاردها تومان خسارت وارد کرد

تغییرات جوی و بارندگی های شدید روز سه شنبه در نقاط مختلف کشور خسارت های فراوانی به جای گذاشت.

حجت علی شایانفر مدیر ستاد حوادث غیرمترقبه سیستان و بلوچستان به واحد مرکزی خبر گفت: براثر استقرار این سامانه و بارندگی های شدید و کم سابقه، بسیاری از رودخانه های فصلی و غیرفصلی طغیان و محورهای مواصلاتی را مسدود کرد.

وی بیشترین میزان بارش باران و جاری شدن سیل را در شهرستان سراوان اعلام کرد و افزود: برخی روستاها و مناطق در محاصره سیل قرار دارد و برای امدادرسانی بهتر به مناطق سیل زده نیاز شدید به بالگرد است.

مدیرستاد حوادث غیرمترقبه سیستان و بلوچستان گفت: از میزان خسارات مالی و جانی تاکنون گزارش دقیقی در دست نیست.

در همین حال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد، محورهای زابل به ایرانشهر، زابل به سرباز، سراوان به ناهوک و جالق به کلگان در استان سیستان و بلوچستان به علت بارش شدید باران و جاری شدن سیل تا اطلاع بعدی مسدود است.

همچنین وزش توفان و جاری شدن سیلاب در شهرستان رودبار و 25 روستای آن بیش از 8 میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

سالمی بخشدار مرکزی رودبار با اعلام این خبر به خبرنگار واحد مرکزی خبر کرمان گفت: بارندگی و سیلاب سه شنبه شب به بخش های دام و کشاورزی به ویژه خوشه های خرما و منازل خشت و گلی و کپری 60 تا 80 درصد خسارت زده و باعث قطع برق و تخریب جاده های روستایی شد.

وی گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر کهنوج از صبح چهارشنبه امدادرسانی به منطقه سیل زده رودبار را آغاز کردند.

گزارش خبرنگار کیهان از کاشان نیز حاکی است، بارندگی های سه شنبه شب و جاری شدن سیل، خسارت های فراوانی به مزارع، باغ ها، استخرهای ماهی وارد کرد و باعث آبگرفتگی منازل مردم شد.

همچنین گزارش خبرنگار ما از کاشان حاکی است روز چهاشنبه با شکسته شدن سد «قزاآن» وقوع سیلاب در کاشان و قطب راوند حتمی به نظر می رسد. براساس این گزارش یک نفر از شهروندان قهرود نیز در اثر جاری شدن سیلاب جان خود را ازدست داد.

خبرنگار کیهان به نقل از وحید فرخ تبار شهردار قمصر گزارش داد، براثر سیلاب و سقوط یک دستگاه پراید به رودخانه قمصر 5 نفر از سرنشینان آن کشته شدند.

همچنین آخرین گزارش ها حاکی است، راه ارتباطی قمصر به فرسهان و آب و برق قمصر قطع شده است.