آرشیو شنبه ۹ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۳۷
اخبار کشور
۱۴

آیت الله سید احمد خاتمی: تخریب دولت خدمتگزار اقدامی ضد خط امام و مقام معظم رهبری است

آیت الله سید احمد خاتمی گفت:تخریب دولت خدمتگزار اقدامی ضد خط امام(ره) و مقام معظم رهبری است.

امام جمعه موقت تهران در مراسم بزرگداشت سالگرد شهدای هفتم تیر که با حضور دکتر احمدی نژاد رئیس جمهوری در محل دفتر حزب جمهوری اسلامی سابق برگزار شد، به مقایسه میزان اهانت ها به شهید بهشتی و دکتر احمدی نژاد پرداخت و گفت: در غیاب رئیس جمهور گفته ام و امروز در مقابل او هم می گویم دوره ما هم کم از دوره اهانت ها و بی مهری هایی که به شهید بهشتی می شد، نیست لذا با علاقه و مخلصانه دعوت می کنم از همه منتقدان که منصف باشند. هیچ کس از انتقاد آن هم انتقاد ساز نده بیم ندارد. خصوصا دولت محترم و کابینه آن. اما احساس می شود بعضی انتقادها تخریب محض است. تخریب دولت خدمتگزار، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه اقدامی ضد خط امام(ره) و مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور با رای بالای مردم به صحنه آمده و همچنان هم این علاقه باقی است.

کافی است نگاهی به سفرهای استانی ایشان بکنید و ابراز علاقه های کم نظیر مردم را ببینید. قانون، شرع و عقل اقتضاء می کند در این مقطع که بار بر دوش این عزیزان است کمک کنید به مقصد برسد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: وظیفه ما به صحنه آوردن دین است. موظفیم هرجا که هستیم در حد توان مان دین را به صحنه بیاوریم و تلاش کنیم دین حرف اول را بزند. گفتمان ما باید گفتمان دینی شود، جریانی که سکولاریسم به شدت در حال تقابل با آن است. مبنای امام(ره) برگرفته از متن قرآن و سنت است. اسلام دین زندگی است.

آیت الله خاتمی با بیان این که شهید بهشتی بیشترین نقش را در قبال تحقق حاکمیت دینی در این کشور داشت، دفاع از دین را وظیفه دیگر متدینان دانست و تاکید کرد: اگر دین مداران در صحنه نباشند آنان که ضد دین هستند نمی گذارند نام خدا برده شود. امروز ما در مصاف با دنیای کفریم. مردم باور کنند دنیای کفر تحمل یک حکومت دینی در این مملکت را ندارد. تمام آن چه که در عرصه انرژی هسته ای می بینید چیزی جز بهانه نیست.

به گزارش ایسنا در این مراسم یکی از مجروحان حادثه هفتم تیر نیز به بیان خاطرات خود پرداخت.