آرشیو شنبه ۹ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۳۷
اخبار ورزشی
۱۳

مسابقات فوتبال کوپا آمه ریکا شروع توفانی آرژانتین و شکست برزیل

در سومین روز مسابقات فوتبال کوپا آمه ریکا دیروز دو بازی از گروه سوم انجام شد که به برتری آرژانتین مقابل آمریکا و غلبه پاراگوئه بر کلمبیا انجامید.

در نخستین دیدار تیم پاراگوئه مقابل کلمبیا به برتری 5 بر صفر دست یافت. در این بازی پاراگوئه در دقایق پایانی توفانی ظاهر شد و برتری یک بر صفر در پایان نیمه نخست را به پیروزی 5 بر صفر مبدل ساخت. چهره برتر پاراگوئه در این بازی روکه سانتاکروز بود که سه بار در دقایق 30، 47 و 80 دروازه کلمبیا را گشود. دیگر گل های پاراگوئه را نیز سالوادور کاباناس در دقایق 88 و 85 به ثمر رساند.

در بازی دوم نیز آرژانتین با نتیجه 4 بر یک از سد آمریکا گذشت. این بازی با برتری آمریکا آغاز شد و این تیم توانست در دقیقه 9 توسط ویل جانسون از روی نقطه پنالتی تیمش را با یک گل پیش بیاندازد. سه دقیقه پس از ثبت این گل آرژانتین توسط هرنان کرسپو بازی را به تساوی کشاند و نیمه نخست نیز با همین نتیجه (تساوی یک- یک) به اتمام رسید. در نیمه دوم آرژانتین با حملات پردامنه ابتدا توسط هرنان کرسپو در دقیقه 66 به گل دوم رسید، در دقیقه 78 پابلو آیمار اختلاف را به دو گل رساند و با گل دقیقه 85 کارلوس توز برتری 4 بر یک از آن آرژانتین شد.

روز پنجشنبه هفته گذشته هم تیم برزیل در اولین دیدار خود در این رقابتها با نتیجه دو بر صفر مقابل مکزیک شکست خورد تا شگفتی این مسابقات رقم بخورد. نری کاستیو (23) و مورالس رامون (29) برای مکزیک گلزنی کردند.