آرشیو دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۶، شماره ۶۱۸۵
صفحه اول
۱

دکتر محمود احمدی نژاد در همایش روز صنعت و معدن: اجازه نمی دهیم اقتصاد دولتی رشد کند / الگوی غربی را برای توسعه نمی پذیریم

برخی بانکها تیرآهن خریداری می کنند تا پس از گران شدن آن را بفروشند، این کار بانکداری نیست

رئیس جمهوری اسلامی ایران درهمایش روز صنعت و معدن گفت: ما نمی توانیم الگوی غربی و وارداتی را که با فرهنگ و ارزشهای ما تفاوت دارند به عنوان الگوی توسعه خود برگزینیم.

دکتر محمود احمدی نژاد همچنین برتلاش صنعتگران جامعه برای افزایش تولید تاکید کرد و گفت: آنچه ایران را می سازد تولید و ایجاد اندیشه و فناوری است. رئیس جمهوری تاکید کرد: این دستان پرتوان تولیدکنندگان و صنعتگران است که کشور را می سازد.

به گزارش ایرنا،احمدی نژاد که دیروز در همایش روز صنعت و معدن در جمع صنعتگران، تولیدکنندگان و مدیران صنعتی کشور سخن می گفت، با تاکید براینکه ما یک کشور پیشرفته درهمه عرصه ها می خواهیم، افزود: ما هم می توانیم و هم موظف هستیم با همه توان در راه ساختن یک ایران مقتدر تلاش کنیم.

رئیس جمهوری افزود: هدف اصلی همه ما ساختن ایران عزیز بر اساس الگوو ارزشهای اسلامی است و مسئولیت و ماموریتی مهمتر از این نداریم. وی تاکید کرد: ملت ایران اجازه نمی دهد که دیگران برایش تعیین تکلیف کنند و می خواهد که خودش تاثیر گذار باشد. رئیس جمهوری در ادامه، بازکردن راه برای فعالیت مردم و تولیدکنندگان و صنعتگران و رفع موانع موجود در راه تولید را وظیفه دولت و مسئولان دانست و گفت: برای ساختن کشور باید موانع را از پیش روی تولید برداشت.

وی افزود: برنامه ریزی های کشور، نظام بانکی نظام بیمه، تامین اجتماعی و نظام مالیاتی باید در خدمت تولید باشد و به نفع افزایش تولید در جامعه اصلاح شود. وی گفت:برخی بانکها تیرآهن خریداری می کنند تا پس از گران شدن آن را بفروشند، این کار بانکداری نیست.

احمدی نژاد با تاکید براینکه بانکها نباید وارد فعالیت های اقتصادی و سودآور شوند، گفت: بانکهاباید در خدمت مراکز تولیدی و صنایع کشور باشند و فرصت را به مردم واگذار کنند. رئیس جمهوری همچنین در ادامه سخنان خود از اجرای اصل 44 قانون اساسی به عنوان دیگر وظیفه دولت برای واگذاری ثروت ها و منابع به مردم و بخش خصوصی نام برد و گفت: فرصتها باید در اختیار مردم قرار گیرد و برای همین منظور، کار واگذاری ها به مردم و بخش خصوصی با دقت و حساسیت در دست اجرا است. وی تاکید کرد: باید طوری کار کنیم که مارک ایرانی در همه جای دنیا برای ایرانیان افتخار شود.