آرشیو دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۶، شماره ۶۱۸۵
شهرستان ها
۲۰

کارشناس مسئول توسعه مدارس غیرانتفاعی استان تهران: مدارس غیرانتفاعی، «غیر دولتی» می شوند

از برترین های مدارس غیردولتی شهرستان های استان تهران و کرج قدردانی شد.کارشناس مسئول توسعه مدارس غیرانتفاعی و آموزشگاه های علمی آزاد شهرستان های استان تهران در این زمینه گفت: برترین های این دوره 355 نفر هستند که شامل کادر آموزشی و دانش آموزان می باشند.

غلامرضا نجفی افزود: مدیرانی که در اجرای طرح مهر بیشترین موفقیت را در آماده سازی و بهسازی محیط های آموزشی داشتند مورد تقدیر قرار گرفتند. همچنین امسال به 74 مقاله برتر در مورد سال پیامبر اعظم جوایزی اهدا شد.وی افزود: دانش آموزان برتر رشته های ورزشی مدارس غیرانتفاعی نیز برای اولین بار لوح تقدیر و جایزه اهدا شد. علاوه این برترین های مسابقات علمی مرحله استانی این آموزشگاه ها نیز معرفی شدند.

این کارشناس مسئول به سازمان آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به تغییر20 درصد از مدارس دولتی به غیرانتفاعی گفت: با توجه به اجرای اصل 44 قانون اساسی در صورتی که این اصل نیز در آموزش و پرورش به مرحله اجرا درآید و بخش هایی از مدارس دولتی به مدیران توانمند واگذار شود به مراتب بازدهی آموزشی بالاتری خواهد داشت. وی تغییر نام مدارس غیرانتفاعی به مدارس غیردولتی بر اساس قانون جدید را یادآور شد و گفت: بر اساس ماده 85 که هم اکنون در کمیسیون آموزش و پرورش مجلس مطرح است مدارس غیرانتفاعی به مدارس غیر دولتی تغییر نام پیدا می کنند. در این طرح همچنین قرار است 30 درصد سرانه دانش آموزی دولتی به بخش غیر انتفاعی واگذار شود که در صورت این واگذاری بخش غیردولتی رونق بیشتری پیدا می کند.