آرشیو سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۶، شماره ۶۱۸۶
شهرستان ها
۶

نتایج نیاز سنجی طرح غنی سازی اوقات فراغت سال 86 خراسان جنوبی اعلام شد

نتایج نیازسنجی طرح غنی سازی اوقات فراغت سال 86 خراسان جنوبی اعلام شد.مسئول دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان اعلام کرد براساس این نیازسنجی تنها 5/27 درصد از جوانان در برنامه های فراغتی سال گذشته شرکت کرده اند. 35 درصد از جوانان علاقه مند به شرکت در برنامه های علمی تخصصی می باشند. 21 درصد علاقه مند به یادگیری اینترنت 19 درصد از آنان علاقه مند به برنامه های هنری و 17 درصد هم برنامه های ورزشی را اولویت اول خود انتخاب کرده اند.رزاقی مهمترین نقاط ضعف برنامه های سال گذشته از نظر جوانان را، ضعف در زمان بندی، هزینه زیاد و عدم تنوع اعلام کرد.وی افزود: شرکت کنندگان در این نظرسنجی مولفه های یک برنامه فراغتی خوب را هزینه مناسب، همخوانی با نیاز جوانان و تنوع در برنامه ها می دانند.

وی ادامه داد: بیش از 50 درصد جوانان علاقه مند به شرکت در برنامه های فراغتی بخش دولتی بوده 30 درصد بخش مردمی و 15 درصد نیز بخش خصوصی را انتخاب می نمایند که باید این روند از بخش های دولتی به سمت بخش خصوصی و مردمی تغییر جهت دهند.

رزاقی افزود: 85 درصد جوانان استان میزان هزینه برای شرکت در برنامه های اوقات فراغت خود را موثر می دانند.

وی ادامه داد: تماشای تلویزیون، مطالعه، گفتگو با خانواده و شنیدن موسیقی و مصاحبت با دوستان بیشترین زمان را از اوقات فراغت جوانان بیرجندی را پر می نماید. و اضافه کرد: طبق آمار به دست آمده بهترین ساعت برگزاری برنامه های اوقات فراغت از نظر 31 درصد پاسخگویان صبح ها و از نظر 52 درصد نیز عصرها می باشد.

رزاقی ادامه مطابق آمار به دست آمده بیش از 57 درصد جوانان در بیرجند به رایانه در منزل دسترسی دارند که باید برای استفاده از این پتانسیل با دقت برنامه ریزی کرد.

وی در پایان از متولیان برنامه های اوقات فراغت جوانان در خواست کرد در برنامه ریزی خود مبنا را نیاز جوانان قرار دهند تا وقت و هزینه آنها به بهترین نحو مورد استفاده قرار گیرد.