آرشیو سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۶، شماره ۶۱۸۶
دانشگاه
۱۹

اخبار دانشگاه

ممانعت از شرکت یک میلیون و 259 دانشجوی با حجاب ترکیه درکنکور

بیش از یک میلیون نفر از دانشجویان دختر به خاطر حجابشان نتوانستند در کنکور دانشگاه های ترکیه شرکت کنند. این دختران با حجاب که برای شرکت در امتحان و کنکور سراسری به محل امتحان آمده بودند با ماموران امنیتی مواجه شدند. در نتیجه این اقدام ماموران ترکیه بعضی از این دختران دانشجو از شرکت در امتحان منصرف شدند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد:

موضع گیری های بی منطق و تند و عدم رعایت اخلاق دانشجویی، از آفات فعالیت های دانشجویی است

روحیه انقلابی و انگیزه دینی دو عنصر جداناشدنی دانشجوی بسیجی است. احسان عظیمی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد با اعلام این مطلب در خصوص انگیزه دینی دانشجویان و تاثیر روحیات انقلابی آنان در جامعه گفت: وجود روحیه انقلابی بدون انگیزه های دینی می تواند موجب تندروی ها و بعضا افراطی گری ها در جامعه و دانشگاه شود و دانشجوی بسیجی ممکن است به انحراف برود.

وی افزود: موضع گیری های بی منطق و تند و عدم رعایت اخلاق دانشجویی از آفات فعالیت های دانشجویی است. مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد وجود انگیزه دینی بدون روحیه انقلابی را منجر به بی تفاوتی دانشجویان نسبت به جامعه و دانشگاه دانست و افزود: دانشجو نباید از فضایی که داخل آن زندگی می کند، جدا شود و هر اقدامی که صورت گرفت نسبت به آن عکس العمل نشان دهد.

عظیمی حضور در صحنه، آگاهی داشتن، روشن بینی و تحلیل قوی از مسائل جامعه و جهان و داشتن شیوه های بیان قوی و جذاب به مخاطب و دشمن شناسی، ارتباط با مردم و بیداری سازی ملت ایران در برابر هجمه های دشمنان را از وظیفه های دانشجو دانست.