آرشیو چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۴۳۳
صفحه آخر
۲۰

بزرگداشت اینگمار برگمان در گوتنبرگ

جشنواره فیلم گوتنبرگ)25 ژانویه تا چهارم فوریه(با نمایش 50 فیلم اینگمار برگمان به استقبال نودمین سالگرد تولد این فیلمساز نامدار سوئدی در ژوئیه سال آینده می رود.

به گزارش مهر، در این جشنواره جایزه یی تحت عنوان جایزه بین المللی اینگمار برگمان به یک فیلمساز تازه کار اعطا می شود که فیلم او در حال و هوای آثار برگمان ساخته شده باشد.

برنده این جایزه همزمان با برگزاری هفته اینگمار برگمان در جزایر فارو، محل زندگی فیلمساز نامدار، به مدت یک هفته فرصت اقامت در این جزیره را پیدا می کند. هفته برگمان هر سال با نمایش فیلم های او، حضور میهمانان و برپایی سمینارها در فارو برگزار می شود.هفته برگمان سال 2007 این هفته با حضور میهمانانی از جمله کنت برانا، فیلمساز و بازیگر بریتانیایی و بازیگران همیشگی فیلم های برگمان شامل بیبی آندرسن همین طور همسر او کابی لارتی برگزار شد.

برانا در این مراسم فیلم «فلوت جادویی» خود را به نمایش گذاشت و در یک جلسه ویژه «فانی و الکساندر» درباره یکی از معروفترین فیلم های برگمان صحبت کرد.برانا درباره «فانی و الکساندر» گفت: «دوستانم گاهی اوقات می پرسند از این فیلم تاثیر گرفته ام؟ پاسخ من این است: من تنها تاثیر نگرفته ام. من از آن دزدیده ام،» برگمان، متولد 14 ژوئیه 1918، خالق فیلم های «تابستان با مونیکا»، «لبخندهای یک شب تابستانی»، «مهر هفتم»، «توت فرنگی های وحشی»، «همچون یک آینه»، «نور زمستانی»، «پرسونا» و «فریادها و نجواها» است.