آرشیو چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۴۳۳
حوادث
۱۹

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی: ادعاهای انرژی درمانی بی پایه و اساس است

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: همه ادعاهای انرژی درمانی بی پایه و اساس است و مدعیان دروغگوی این روش ها از محل سود سرشاری که دارند پزشکان را هم برای تبلیغ کار خود اجیر می کنند.

ایرج فاضل در گفت و گو با فارس افزود: تمام ادعاهای انرژی درمانی مواضع انحرافی است که با ایجاد تصورات واهی در بین مریض ها، از عدم اطلاع بیماران سوء استفاده می کنند و این نوع ادعاها شیادی است و هیچ گونه جایگاهی در طبابت ندارد.

وی ادامه داد: این تبلیغات بی نهایت بی پایه و اساس است، مدعیان انرژی درمانی هیچ گاه ادعا نکرده اند که یک بیماری ملموس را که درمان دارد مانند فتق یا یک زخم سوختگی که بیمار از آن رنج می برد، درمان می کنند بلکه به سراغ بیماری هایی مانند سرطان و امثال آن می روند که ناشناخته تر هستند و طب امروز هنوز نتوانسته به درمان کامل آنها برسد. وی گفت: این مدعیان با عوام فریبی و ایجاد این تصور که بیماران از این مسیر می توانند بهبود یابند، افراد را به سمت خود می کشند، این ها همه شیادی است و بسیار برای جامعه خطرناک است که متاسفانه این پدیده منحصر به کشور ما نیست و این جور مدعیان دروغین در همه جای دنیا هستند. رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: بارها این ادعاها در جامعه ما تکرار شده و وقتی بساط این افراد برچیده شده بر همه معلوم شده که ادعاهای آنها توخالی بوده است و فقط با استفاده از شیوه های عوام فریبانه فعالیت می کرده اند. فاضل افزود: باید با این مدعیان بی پایه و اساس برخورد جدی شود ولی این برخورد با موانعی مواجه است که همه آن را نمی توانم بیان کنم. فعلا تنها کاری که باید در این زمینه انجام داد این است که مردم را روشن کنیم، اگر مردم بدانند که کار این افراد هیچ پایه و اساسی ندارد بازار این مدعیان کساد می شود.