آرشیو چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۴۳۳
برش های کوتاه
۹

افسر نیروی دریایی جیب بر را ادب کرد

گروه ترجمه: بیل بارنز زمانی که در ایستگاه پمپ بنزین دنبال بلیت بخت آزمایی دو پوندی خود می گشت ناگهان احساس کرد که دست یک نفر وارد جیبش که در آن 300 پوند قرار داده بود، شده است.

او بلافاصله مچ دست سارق را گرفت و چند ضربه به پهلویش زد و هفت هشت سیلی به گوشش نواخت. اگر پادرمیانی مدیر مغازه کنار پمپ بنزین نبود احتمالا این سارق به جای زندان راهی بیمارستان شده بود. بارنز 72 ساله در گفت وگو با خبرنگاران بیان داشت: «فکر کنم این جیب بر با خودش فکر کرده بود که من به علت کهولت گزینه خوبی برای سرقت هستم.»

شاید بتوان این مرد را به هر ضعفی متهم کرد اما خواندن او به عنوان یک مرد ناتوان کار بسیار اشتباهی است. او که سال ها در نیروی دریایی خدمت می کرد موفق شد جایزه قهرمان دستکش طلایی مسابقات بوکس را نصیب خود کند و برای بیست سال به عنوان مرد آهنین خوانده شود. جسی دانیل ری 27 ساله متهم به جیب بری از آقای بارنز است. در صورتی که دادگاه وی را گناهکار تشخیص دهد، به علت داشتن سوءسابقه به چندین سال زندان محکوم خواهد شد.

بارنز بیان داشت که او از دستگاه خود پرداز بانک کنار مغازه مقداری پول گرفته بود. او زمانی که مشغول جست وجوی کارت بخت آزمایی در جیبش بود متوجه شد که یک مرد در کنار وی بی دلیل در حال حرکت است. او سپس متوجه حضور دستی در جیبش شد و کنترل خود را از دست داد و مرد سارق را زیر مشت و لگد گرفت.او گفت: «من کاملا از روی غریزه عمل کردم.»افسر پلیس به خبرنگاران بیان داشت که رئیس فروشگاه پس از مشاهده درگیری به سرعت دست به کار شد و این دو مرد را از هم جدا کرد. یکی از شاهدان ماجرا بیان داشت که خون همه جا را گرفته بود و مرد سارق با مرگ فاصله زیادی نداشت. چنین عکس العمل سریع و پر قدرتی از یک پیرمرد هفتاد ساله بعید است.