آرشیو چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۴۳۳
سیاست
۶

امیدواری اصولگرایان برای ائتلاف

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری ابراز امیدواری کرد که گروه 6«5 بتواند همه اصولگرایان را در انتخابات مجلس هشتم زیر یک چتر واحد جمع کند.

به گزارش ایلنا «سیدکمال سجادی» در نشست خبری روز گذشته خود گفت: پنج نفری که با رای گروه شش نفره انتخاب شده اند، همگی از شخصیت های مورد وثوق در میان اصولگرایان هستند که برای ایجاد وحدت میان اصولگرایان تلاش خواهند کرد. وی با خودداری از اعلام اسامی گروه پنج نفره تصریح کرد: این پنج نفر دارای شخصیت حقوقی مستقلی هستند که می توانند کسی را تعیین کنند که نتیجه فعالیت های آنان را برای جامعه بیان کنند. وظیفه اعلام اسامی به عهده خود آنان است و با توجه به اختیارات بنده از دوش من ساقط است. سجادی در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد مهدوی کنی درباره انتخاب 10 نفر از هر ضلع مثلث تشکیل دهنده گروه شش نفره)حامیان دولت، جبهه پیروان خط امام و رهبری و اصولگرایان تحول خواه(در لیست انتخاباتی اصولگرایان در تهران و ملغی شدن تشکیل گروه حکمیت پنج نفره گفت: ما که چنین پیشنهادی را از سوی نمایندگان خود اسدالله بادامچیان و شهاب الدین صدر دریافت نکرده ایم و فکر می کنم خبری که از این پیشنهاد منتشر شده، خبر دقیقی نبوده است، اما همه این پیشنهادها قابل بررسی است. وی در عین حال به اهمیت جایگاه فکری جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره کرد و اظهار داشت: سعی بر این است که گروه هماهنگ کننده اصولگرایان)6«5(ارتباط ارگانیک تری با جامعتین داشته باشد، البته جامعه روحانیت مبارز بی علاقه نیست که نماینده یی در این گروه داشته باشد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: اصولگرایان باید از سهم خواهی ویژه پرهیز کنند و کاری کنند که این فرصت خدمت و نعمتی که برای اصولگرایان پیش آمده است، حفظ شود. سجادی در پاسخ به این سوال که چرا طرفداران آقای رضایی و وی در گروه 6«5 جایی ندارند و چرا آنان طیف سنتی اصولگرایان را محافظه کار و مانع پیوستن به گروه هماهنگ کننده می خوانند، گفت: ساز و کار گروه هماهنگ کننده 6«5 به گونه یی است که فکر نمی کنم گروه اصولگرایی از دایره بیرون بماند، البته عزم ما این است که با هیچ گروه اصولگرایی برخورد نکنیم و مطالب منطقی آنان را بشنویم و اگر مطلبی هم داریم، به آنان ارائه کنیم.