آرشیو چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۴۳۳
سیاست
۶

بیانیه در حمایت از دانشجویان بازداشتی

برخی از انجمن های اسلامی دانشگاه های مشهد درحمایت از دانشجویان بازداشت شده دانشگاه امیرکبیر بیانیه یی صادر کردند.

به گزارش ایسنا نویسندگان این بیانیه ابراز عقیده کرده اند: چندی است شاهدیم جریانی به مبارزه با دگراندیشان و منتقدان برخاسته اند و کمر همت به حذف تفکری بسته اند که پرورده قرنی مبارزه است. امروز در حالی با شمایان سخن می گوییم که بیش از یک ماه از بازداشت یاران دبستانی مان می گذرد.

صادرکنندگان این بیانیه با بیان این اعتقاد که «این دانشجویان در راستای حذف صدای منتقدان و به بهانه نشریات مجعول بازداشت شده اند» خاطرنشان کرده اند که داعیه داران دین و اخلاق، در عین حمایت از مقدسات باید حرمت دانشجویان را نیز حفظ کنند: چراکه دستمایه قرار گرفتن دین بر دل مان سنگینی می کند.

نویسندگان این بیانیه با اشاره به تحصن تعدادی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در مسجد دانشگاه و برخورد با آن ها خاطرنشان کرده اند که برخی با سوءاستفاده از دین و احساسات مذهبی مردم به تحکیم پایه های قدرت خود می پردازند.

در این بیانیه تاکید شده است: ما دانشجویان دانشگاه های مشهد بدینوسیله ضمن ابراز ناامیدی از رعایت عدل، دست به دامان یگانه دادگر می شویم و روز پنجشنبه را به عنوان حداقل نشانه همدردی با یاران دبستانی مان و خانواده های ایشان، یاران مظلوم مان در امیرکبیر اعلام روزه سیاسی می کنیم، باشد تا دادمان را دادگر برآرد. همچنین هشدار می دهیم که اینگونه رفتارها، شایسته تمدن ایرانی نیست.

در پایان این بیانیه اسامی فراکسیون مدرن انجمن های اسلامی دانشگاه های فردوسی و علوم پزشکی مشهد، انجمن اسلامی دانشگاه آزاد مشهد، انجمن اسلامی دانشگاه پیام نور واحد مشهد و انجمن اسلامی دانشگاه سجاد مشهد منتشر شده است.