آرشیو پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۴۲
اخبار کشور
۱۴

یک مقام امنیتی: موسویان اجازه همکاری با مرکز تحقیقات استراتژیک را ندارد

یک مقام امنیتی گفت: حسین موسویان از همکاری با مرکز تحقیقات استراتژیک منع شده است و دیگر اجازه همکاری با این مرکز را ندارد.

این مقام امنیتی در گفت وگو با فارس افزود: همکاری موسویان پس از آزادی با قرار وثیقه با مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ممنوع شده است و در آینده هم نمی تواند با این مرکز همکاری داشته باشد. این مقام امنیتی که نخواست نامش فاش شود تصریح کرد: مسئولان مرکز نیز در جریان کامل این مسئله هستند و قاعدتا کس دیگری را به جای وی منصوب خواهند کرد.

وی به این سؤال که شنیده شده است موسویان کماکان نامه های مرکز را با همان مسئولیت سابق امضا می کند پاسخ داد: این مسئله مربوط به همان یکی دو هفته اول آزادی است و پس از آن وی دیگر نه تنها نامه ای را امضا نکرده بلکه اجازه حضور در مرکز تحقیقات استراتژیک و همکاری با این مرکز را هم ندارد.

این مقام امنیتی تاکید کرد: برخورد با حسین موسویان در چارچوب منافع و مصالح ملی صورت گرفته و رسیدگی به پرونده وی ادامه دارد.

حسین موسویان، عضو ارشد تیم مذاکره کننده سابق هسته ای و معاون مرکز تحقیقات استراتژیک وابسته به مجمع تشخیص مصلحت نظام نیمه اول اردیبهشت ماه سال جاری به اتهام ارتباط با عوامل بیگانه و تبادل اطلاعات با آنها بازداشت شد ولی به واسطه برخی فشارها در تاریخ 19/2/86 با قرار وثیقه 200 میلیون تومانی آزاد شد.