آرشیو شنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۶، شماره ۳۶۸۰
اجتماعی
۴

معاون وزیر بهداشت مطرح کرد: پیشنهاد اخذ مالیات از بنزین و مشتقات نفت به نفع بیماران سوختگی

گروه اجتماعی: «با توجه به این که هیچ تخت سوختگی استانداردی در کشور وجود ندارد، اخذ مالیات از بنزین و مشتقات نفت برای ارائه خدمات مطلوب به بیماران سوختگی ضروری است.»

به گزارش فارس، دکتر سیدمؤید علویان، معاون سلامت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش خیرین بیمارستان سوختگی موقوفه نورافشار با اعلام این خبر گفت: «سوختگی ششمین علت مرگ و میر از بین 150 علت فوت در کشور است، این حوادث بیشتر غیرعمدی و در خانه و محیط کار رخ می دهد و تنها به چهارشنبه آخر سال محدود نمی شود.»

وی افزود: متاسفانه هم اکنون تخت سوختگی مطابق با استانداردهای روز دنیا در کشور وجود ندارد واگرچه اعتبارات بخش سلامت در، 2 3 سال اخیر افزایش یافته است اما هنوز با ایده آل فاصله زیادی داریم.

علویان با ارائه پیشنهاد اختصاص درصدی به عنوان مالیات از بنزین و مشتقات نفت برای ارائه خدمت به افراد دچار سوختگی گفت: دولت در 2 سال گذشته با اعمال مالیات بر سیگار اعتبارات خوبی برای کمک به بیماران دیابتی و قلبی، سرطانی، سل و ریوی تامین کرد و با توجه به این که هیچ راهی برای ارتقای خدمات سوختگی در کشور وجود ندارد، باید درآمد پایداری برای ارائه این خدمات فراهم کرد.

به گفته وی لازم است مراکزی به عنوان قطب سوختگی در مراکز استان ها ایجاد و به بیماران دچار سوختگی خدمات استانداردی ارائه شود.

معاون سلامت وزیر بهداشت با اشاره به ستاره دار شدن مدارس کشور به عنوان یکی از مراکز حوادث سوختگی افزود: در یک سال اخیر 200 مدرسه کشور ستاره دار شده اند و امیدواریم تا پایان سال، 87 همه مدارس ستاره دار شوند.

* کم درآمدها، قربانیان نبود امکانات سوختگی

مسعود خاتمی، رئیس جمعیت هلال احمر کشور نیز در این مراسم گفت: متاسفانه بیشتر بیماران دچار سوختگی با درصد بالابه خصوص گروه های کم درآمد جامعه به علت نبود امکانات پیشرفته در حال سوختگی، محکوم به مرگ هستند.

وی افزود: بیمارستان سوختگی موقوفه نورافشار از 2 سال پیش، پس از حادثه آتش سوزی مسجد ارگ، دوباره به جمعیت هلال احمر واگذار و مقرر شده است این مرکز به مرکز تخصصی و فوق تخصصی سوختگی در کشور تبدیل شود.