آرشیو شنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۶، شماره ۳۶۸۰
حوادث
۲۲

نسخه مرگ برای مرد بیمار

گروه حوادث - پرونده پزشک ناشی که برای درمان مردی 30 زالو روی بدن او انداخته و این اقدام مرگ بیمار را رقم زده است، برای رسیدگی نهایی به دیوان عالی کشور ارجاع شد.

این در حالی است که دادگاه وی را به پرداخت دیه و جزای نقدی محکوم کرده است.به گزارش خبرنگار ما، اسفند سال 80 زن جوانی با طرح شکایت از یک پزشک به قاضی ویژه جرایم پزشکی تهران گفت: پدرم از چندی قبل تحت نظر یک پزشک بود تا این که روز اول اسفند ماه در یکی از خیابان های تهران بر اثر سکته قلبی نقش زمین شد. در همان موقع چند رهگذر با کمک ماموران اورژانس او را به یکی از بیمارستان های مرکزی انتقال دادند.پزشک کشیک بعد از مشاهده نوار قلبی پدرم دستور بستری شدن او را صادر کرد. اما در همان لحظه پزشک معالج پدرم در کنار تخت او حاضر شد. وی با توجه به اطلاع از کم خونی شدید پدرم اظهار کرد که عارضه قلبی بر اثر چربی خون زیاد رخ داده است.

این در حالی بود که پزشکان بیمارستان اعلام کردند، چربی خون پدرم بسیار اندک است.با این وجود، پدرم از بستری شدن در بیمارستان خودداری کرد و به نزد پزشک معالج خود رفت. در آن جا، پزشک معالج 30 زالو روی زانوی پدرم انداخت. دقایقی بعد، حال پدرم وخیم شد. سرانجام هم 4 روز بعد جان سپرد.قاضی پرونده با اعلام نظریه کارشناسی، پزشک معالج را محکوم به پرداخت دیه یک مرد مسلمان و پرداخت 5 میلیون تومان در حق دولت کرد. اما با اعتراض های شاکی پرونده این رای از سوی قضات شعبه 9 تجدیدنظر رد شد و قرار است قضات دیوان عالی کشور پس از مطالعه دقیق پرونده نظر نهایی خود را اعلام کنند.