آرشیو شنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۴۳۵
جهان
۳

تهدیدهای تازه مرد شماره دو القاعده

گروه بین الملل: ایمن الظواهری مرد شماره دو القاعده در جدیدترین نوار ویدئویی خود که روز پنجشنبه از شبکه تلویزیونی الجزیره پخش شد از مسلمانان جهان خواست منافع غرب را در تمام نقاط دنیا مورد هدف قرار دهند.

الظواهری در این نوار ویدئویی 95 دقیقه یی که با زیرنویس انگلیسی پخش می شد، گفت:«ما امروز با ائتلافی به نام «ائتلاف وحشی ها» روبه رو هستیم و رویارویی و درگیری با این گروه که حتی ساختارش فاسد و نابودشدنی است باید با دو استراتژی کوتاه مدت و بلندمدت انجام گیرد.»

الظواهری در تشریح استراتژی های خود گفت:«در استراتژی کوتاه مدت باید اهداف و منافع یهودیان مورد حمله قرار گیرد و هر فرد، گروه و یا کشوری که به امت اسلام تجاوز کرده باید بهای آن را بپردازد. بهای این تجاوز آن است که تا جایی که می توانیم منافع آنها را در تمام نقاط جهان مورد هدف قرار دهیم. برنامه بلندمدت هم تلاش برای تغییر نظام های فاسد است و آن هم به روش های مختلف صورت می گیرد.»

الظواهری در این پیام ویدئویی خود انتقادات شدیدی را هم متوجه عربستان سعودی کرد و گفت:«باید نسبت به افزایش نفوذ عربستان در عراق هوشیار باشیم. عربستانی ها در حال نفوذ به داخل حکومت عراق هستند. در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد و مسلمانان هیچ اقدامی انجام ندهند وضعیت مردم عراق مانند وضعیت امروز مردم عربستان خواهد شد.»