آرشیو شنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۴۳۵
ورزش
۱۶

عراقی ها، مترصد برهم زدن جشن افتتاحیه جام ملت ها

گروه ورزش:امیدهای روزافزون تایلندی ها به آغازی دلچسب در بازی افتتاحیه جام ملت های 2007 آسیا آن هم به لطف حمایت هواداران خودی برای یونس محمود عراقی و دیگر هم تیمی های جنگزده اش چندان آب و رنگی ندارد.

محمود و دروازه بان تیم «نور صبری» هر دو طعم نیمه نهایی المپیک 2004 آتن را چشیده اند و در عین حال هر دو بستگان شان را هم در حملات تروریستی سال های اخیر بغداد از دست داده اند. برای چنین بازیکنانی غلبه بر اجتماع هواداران میهمان چیزی جز یک مبارزه معمولی نیست، مهاجم 24 ساله عراقی می گوید:«این سر و صداها روی ما تاثیری ندارد. با اینکه غم جانکاهی را در قلب مان احساس می کنیم ولی آن را به مردم تایلند نشان نمی دهیم. عراق جنگزده با وجود همه مصیبت ها، اقبال بلندی در فوتبال داشته.

آنها پاییز گذشته به فینال بازی های آسیایی دوحه رسیدند و اخیرا تیم المپیک شان در آستانه دومین صعود متوالی به المپیک قرار گرفته. به علاوه عراق تاکنون دو بار با گذشتن از سد تایلند در سال های 96 و 2000 به مرحله یک چهارم نهایی جام رسیده و این پیشینه تیم میزبان را با ترس مواجه کرده».

نگرانی های اخیر نسبت به وضعیت کلی تیم عراق و عملکرد «جوروان ویرا» سرمربی برزیلی بر کسی پوشیده نیست ولی عراقی ها هم صدا هستند که نه فقط برای شرکت در چهاردهمین دوره جام که برای فتح آن آمده اند.

تایلند به عنوان میزبان و پس از 18 ماه آماده سازی مرتب پای به بازی افتتاحیه امروز می گذارد که ساعت 2 بعدازظهر امروز به وقت تهران در ورزشگاه راجاماناگالای تایلند و با حضور چهره حکومتی شاخص آسیا و استرالیا برگزار می شود.

«چانویت پولچووین» سرمربی تایلندی ترجیح می دهد به جای نگران ساختن خود و بازیکنانش با اطمینان آخرین دیدار دو تیم را که زمستان گذشته در چارچوب دوستانه برگزار شد ملاک قرار دهد. آن روز تایلندی ها با نتیجه 4 بر 3 نخستین پیروزی تاریخ فوتبال شان بر عراق را جشن گرفتند. «چانویت» پیش بینی می کند که عراقی های تنومند در هوا موفق تر باشند اما او سرعت حملات تیمش را برگ برنده خود می داند و البته فشار وحشتناک تماشاگران تایلندی را. با این حال عراقی ها مصمم هستند جشن افتتاحیه را برهم بزنند. این خصلت مردم جنگزده عراق است.