آرشیو دوشنبه ۱۸ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۴۵
اخبار ورزشی
۱۳

با صعود به مرحله نیمه نهایی رقابت های کوپا آمه ریکا برزیل و اروگوئه نظرها را به خود جلب کردند

تیم های فوتبال برزیل و اروگوئه با پیروزی مقابل حریفان خود در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های کوپا آمه ریکا به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.

در دو دیداری که صبح دیروز انجام شد ابتدا تیم فوتبال اروگوئه با نتیجه چهار بر یک تیم ونزوئلامیزبان رقابت ها را درهم کوبید. دیه گو فورلان در دقایق (38 و 90)، پابلو گارسیا(65) و داریو رودریگوئز (87) برای تیم اروگوئه گلزنی کردند. تک گل ونزوئلارا هم سانتز به ثمر رساند. اروگوئه دارنده چهارده عنوان قهرمانی در این رقابت ها از سال 1995 به این سو به عنوان قهرمانی نرسیده است.

در دومین دیدار هم تیم برزیل در ادامه روند صعودی خود موفق شد در دیداری پرگل و یکطرفه با شش گل از سد تیم شیلی بگذرد. شاگردان کارلوس دونگا که با قبول شکست دو بر صفر در اولین دیدار خود با انتقادهای فراوانی روبرو شده بودند رفته رفته هماهنگی لازم را به دست آوردند و با دو پیروزی پیاپی در مرحله مقدماتی و صعود به دور دوم توانستند با پیروزی شش بر یک برابر شیلی یک بار دیگر نظرها را جلب و خود را به عنوان مدعی قهرمانی مطرح کنند. گلهای تیم برزیل را خوان (26)، باپتیستا(23)، روبینیو(28 و 50)، خوزو (68) و واگنرلاو(85) به ثمر رساندند و تک گل تیم شیلی هم در دقیقه 76 توسط هومبرتو سوزا به ثمر رسید. دو دیدار دیگر از مرحله یک چهارم نهایی را تیم های پاراگوئه با مکزیک و آرژانتین با پرو انجام می دهند.