آرشیو سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۸۶، شماره ۳۶۸۳
ایران زمین
۲۰

برنامه های فرهنگی هنری در شهرستانها

سمنان- کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان مسابقه کشوری «آن یار دلنواز» را با موضوع حضرت مهدی (عج) و انتظار برگزار می کند.این مسابقه ادبی ویژه اعضای کتابخانه های سیار و پستی کانون در سراسر کشور است و در قالب شعر، داستان و قصه های ادبی برگزار می شود.این مسابقه ویژه اعضای 7 تا 16 ساله کانون پرورش فکری است. کودکان و نوجوانان تا 30 آبان فرصت دارند تا آثار خود را به نشانی سمنان، انتهای بلوار معلم، ابتدای بلوار هلال احمر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال کنند.

یزد نمایشگاه عکس و خط گرافیک در مهریز گشایش یافت.در این نمایشگاه بیش از 130 اثر از حامد زارع هنرمند مهریزی در زمینه خط، گرافیک و عکس هایی از زندگی امام خمینی(ره) به نمایش گذاشته شده است.حامد زارع آثار خود را به مناسبت سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی با استفاده از آیه و اعتصمو بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا و بیاناتی از رهبر معظم انقلاب اسلامی طراحی و ترسیم کرده است. این نمایشگاه عکس و خط گرافیک تا 22 تیرماه جاری در نگارخانه مهریز دایر است.

ساوه - نمایشگاه گل های تزیینی و هنرهای دستی در کانون فرهنگی - هنری هاجر ساوه گشایش یافت.در این نمایشگاه بیش از 200 اثر در زمینه های گلسازی، عروسک سازی، طراحی روی چوب و سفالگری به نمایش گذاشته شده است.این نمایشگاه 22 تیرماه جاری در این مکان دایر خواهد بود.

بروجن- نخستین جشنواره موسیقی «محلی و مقامی» منطقه «زاگرس مرکزی» ایران در مجتمع فرهنگی هنری فرهنگسرای شهرستان بروجن چهارمحال وبختیاری آغاز به کار کرد.

در این جشنواره هنرمندانی از استان های اصفهان، کرمانشاه، لرستان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان و چهارمحال و بختیاری تا 19 تیرماه جاری به اجرای برنامه موسیقی محلی و مقامی می پردازند. در این جشنواره هنرمندان آثار خود را در زمینه تکنوازی، شاهنامه خوانی، مقام خوانی، شیوه نوازی، سرنا و گروه خوانی یا همخوانی ارائه می دهند.