آرشیو پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۴۴۰
صفحه آخر
۱۶

مشکلات مالیاتی کتابفروشان ادامه دارد /برخلاف اخبار منتشر شده

گروه فرهنگی: به رغم اعلام اخباری مبنی بر رفع مشکل مالیاتی کتابفروشان، معاون فرهنگی وزیر ارشاد از عدم حذف معافیت مالیات خبر داد و گفت که مشکل قانونی که برای کتابفروشی ها پیش آمده، ناشی از تفسیر به رای ممیزان مالیاتی است و ما تلاش می کنیم که قانون به اجرا درآید.

حسن کیائیان، رئیس اتحادیه ناشران وکتابفروشان تهران که روز گذشته به وسیله نمابری، مساله لغو مالیاتی کتابفروشی ها را نادرست خوانده بود در این مورد گفت: «این نکته که قانون تفسیر به رای شده، از نظر اتحادیه درست است. ممیزان مالیاتی تفسیر به رای می کنند هر کس بر مبنای تفکری که دارد، قانون را تفسیر می کند.»رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان در مورد تغییر قانون به شکلی که نتوان آن را تفسیر به رای کرد، گفت: «تغییر قانون باید توسط دولت و مجلس اتفاق بیفتد. پیش از این نیز دولت چنین بوده. دولت لایحه مربوط را در سال 78 به مجلس ارائه کرد و مجلس آن را در سال 1380 تصویب کرد. اما این قانون بعدها تغییراتی کرد. در قانون مالیات های مستقیم آمده که ناشران و موسسات فرهنگی از معافیت مالیاتی برخوردارند. به باور اتحادیه می توان کتابفروشی ها را بحق ترین موسسات فرهنگی این کشور دانست که حتما می بایست مشمول معافیت مالیاتی شوند.»محسن پرویز در این مورد به اتفاقاتی مشابه اشاره کرده که در سال های گذشته رخ داده است. وی افزود:«در سال های گذشته تلاش ما این بود که ممیزان وزارت امور اقتصادی و دارایی به قانون عمل کنند و امسال هم مشغول انجام پیگیری های لازم در خصوص اجرای قانون هستیم و امیدواریم که ان شاءالله مصوبه قانونی به اجرا درآید.»

معاون فرهنگی وزارت ارشاد اظهارامیدواری کرده است که با مذاکرات حضوری و مکاتبات صورت گرفته با مسوولان مالیاتی این مشکل حل شود.