آرشیو پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۴۸
اخبار کشور
۳

معاون سازمان سنجش خبرداد اعطای بورس های متنوع تحصیلی به برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با تصویب معاونت فناوری ریاست جمهوری طرح اعطای بورس های متنوع تحصیلی به برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی از مهرماه اجرایی می شود.

به گزارش ایسنا «محمدی اقدم» در حاشیه مراسم افتتاحیه دوازدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای برترینهای این المپیاد، گفت: دانشجویان سال سوم دانشگاه که در آزمون المپیاد شرکت کرده و برتر می شوند رتبه های آنها برای سال بعد و ورود به مقطع کارشناسی ارشد محفوظ می ماند. وی با اشاره به اعطای بورس های متنوع برای نفرات برتر المپیاد، تصریح کرد: تنوع مختلفی از بورس ها در معاونت فناوری رئیس جمهوری دیده شده است که جزئیات آن متعاقبا اعلام می شود. معاون سازمان سنجش افزود: این معاونت از ما خواسته تا قبل از مهرماه نتایج آزمون را اعلام کنیم تا بورس های تعیین شده اجرایی شود.

محمدی اقدم ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را یکی از مصوبات و امتیازات معاونت فناوری رئیس جمهور در این خصوص عنوان کرد و گفت: سازمان سنجش مسئولیت برگزاری این المپیاد را برعهده دارد، به گونه ای که باید در جهت استانداردسازی آن اقدام کند.

رئیس دانشگاه تهران نیز در مراسم افتتاحیه دوازدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور گفت: امروز کسانی دارای قدرت بوده و در دنیا حرف اول را می زنند که در عرصه علم و دانش پیشرفت داشته باشند، چرا که دیگر قدرت به سلاح نیست و در گرو علم است. آیت الله «عمید زنجانی» در ادامه اظهار کرد: دانشگاه ها با تمام توانمندی خود برای تحقق اهداف علمی کشور و درخشش چشمگیر در سطح بین المللی ایستاده اند. وی افزود: اگر دیروز مسابقات علمی جنبه تفریحی داشت، امروز به صورت یک امر ضروری و حیاتی درآمده است و کشور طی 10 سال اخیر با تمام توان درصدد ارتقای علمی بوده است.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه اگر امروز حرفی در عرصه علم و پژوهش نداشته باشیم از قافله عقب می مانیم، تصریح کرد: اگر در این عرصه حرفی برای گفتن داشته باشیم نه تنها در داخل کشور با توسعه، پیشگامی و موفقیت رو به رو هستیم بلکه در سطح بین المللی نیز جایگاهی خواهیم داشت که همه مجبورند به آن احترام بگذارند.