آرشیو پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۴۸
اخبار کشور
۳

مدیرعامل سازمان بنادر و کشتیرانی: ساخت 116 فروند کشتی در کشور آغاز شد

مدیرعامل سازمان بنادر و کشتیرانی از ساخت 116 فروند شناور با ظرفیت های مختلف در کشور خبر داد.

دکتر علی طاهری که در مراسم بهره برداری از 6 فروند یدک کش ساخت صنایع دریایی شهید تمجیدی در انزلی سخن می گفت افزود: از این تعداد کشتی 63 فروند توسط صنایع داخلی و 53 فروند با مشارکت سازندگان خارجی ساخته می شوند.

به گفته وی ارزش این تعداد شناور در دست ساخت بالغ بر

2 هزار و 720 میلیارد ریال است.

معاون وزیر راه و ترابری در ادامه با تاکید بر اینکه سازمان بنادر و کشتیرانی طی دو دهه گذشته نقش مؤثری در حمایت از صنایع دریایی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در کشور داشته است به چالشهای پیش رو درتوسعه این صنعت پرداخت و طولانی بودن تصویب وام و اخذ وثیقه سنگین از متقاضیان توسط بانک های عامل را از جمله این چالشها در استفاده بهینه از تسهیلات بویژه حساب ذخیره ارزی دانست و خواستار تجدیدنظر مسئولان بانک ها در پرداخت این وام ها شد.

به گزارش خبرنگار کیهان، در این مراسم مهندس هادی حق شناس نماینده مردم بندرانزلی در مجلس گفت: در صورت تکمیل و اجرای طرح جامع انزلی تعداد اسکله های بندر و کشتیرانی از 10 به 19 اسکله افزایش خواهد یافت. وی گفت: در حال حاضر طرح جامع بندرانزلی مراحل انتهایی خود را طی می کند که امید است تا پایان امسال به مناقصه برود. وی اظهار امیدواری کرد پروژه کشتی سازی در بندرانزلی راه اندازی شود.