آرشیو پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۴۸
اخبار ورزشی
۱۳

با پیروزی در ضیافت پنالتی ها برزیل به فینال کوپا آمه ریکا راه یافت

تیم فوتبال برزیل با برتری مقابل اروگوئه در ضربات پنالتی به دیدار نهایی مسابقات کوپا آمه ریکا صعود کرد.

دردیدار نهایی مسابقات فوتبال جام کوپا آمه ریکا تیم ملی فوتبال برزیل به مصاف اروگوئه رفت و با کسب برتری 7 بر6 درضربات پنالتی به پیروزی رسید.

برزیل یکی از مدعیان قهرمانی این مسابقات بازی مقابل اروگوئه را تهاجمی آغاز کرد و خیلی زود در دقیقه 13 توسط داگلاس سیسه ناندو به گل رسید. برزیلی ها تنها 24 دقیقه این برتری را حفظ کردند تا اینکه دیه گو فورلان توانست دردقیقه 37 بازی را به تساوی بکشاند.

بازی با نتیجه تساوی یک -یک در نیمه نخست روبه اتمام بود تا اینکه در دقیقه 40 خولیوی باپتیستا برزیل را به دومین گل رساند، گلی که برتری 2بر یک برزیل را در نیمه نخست به همراه داشت.

نیمه دوم دراین بازی حکایتی متفاوت داشت. برزیل با هدف حفظ نتیجه بازی می کرد اما دراین راه توفیقی شامل حال شاگردان دونگا نشد و این تیم در دقیقه 71 متحمل گل تساوی شد. زننده گل تساوی تیم ملی اروگوئه نیز واشنگتن سباستین آبرئوگالو بود.

درنهایت بازی در پایان 90 دقیقه تلاش به نتیجه تساوی 2- 2 انجامید تا دو تیم درضربات پنالتی شانس خود را برای دستیابی به پیروزی بیازمایند.

در ضربات پنالتی برزیل عملکرد بهتری داشت و درنهایت با برتری 7 بر 6 به پیروزی رسید. با این پیروزی برزیل راهی دیدار نهایی مسابقات فوتبال کوپاآمه ریکا شد و باید منتظر نتیجه بازی مکزیک- آرژانتین بماند تا حریف خود در این مسابقه را بشناسد.

دیدار نهایی مسابقات فوتبال کوپا آمه ریکا بامداد روز دوشنبه 25تیرماه برگزار می شود.