آرشیو پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۴۸
اخبار خارجی
۱۶

تروریست های ناشناس مسئول بازسازی حرم سامرا را به قتل رساندند

تروریست های ناشناس بعدازظهر دیروز با یورش به منزل هماهنگ کننده سازمان های مردمی برای بازسازی حرم امامین عسکریین(ع) در سامرا وی را به رگبار گلوله بسته و به قتل رساندند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویتر، افراد مسلح ناشناس در یورش به منزل «عبود حمید صالح» جانشین فرماندار سامرا و هماهنگ کننده سازمان های مردمی برای بازسازی حرم امامین عسکریین(ع) در منطقه «السکک»سامرا، با شلیک ده ها گلوله او را به قتل رسانده و از محل گریختند.

وی از اردیبهشت ماه گذشته در پی دومین حمله به حرم امامین عسکریین(ع) و ویرانی گلدسته های این مکان مقدس و نیز برکناری جانشین پیشین فرماندار سامرا، به این سمت گماشته شده بود.

صالح 47 ساله، متاهل و دارای 4 فرزند بود.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این ترور را برعهده نگرفته است.

این در حالی است که منابع خبری، دیروز از تخریب برج ساعت حرم مطهر عسکریین(ع) در سامرا خبر داده اند.

یک سرگرد عضو واحد حراست ارتش عراق با اعلام این خبر، تصریح کرد: اصابت یک فروند موشک آر.پی.جی به این برج، به تخریب شدید آن انجامید.

برج ساعت تنها بنای به جا مانده از عملیات های اخیر علیه این مرقد مطهر به شمار می رفت که در تصاویر منتشر شده از حرمین عسکریین(ع) همچنان قابل رؤیت بود.

این مقام افزود: نظامیان عراقی حاضر در محل به محض شلیک این موشک، عامل این اقدام را به قتل رساندند.این عملیات، سومین اقدام تروریست های تندرو در هتک حرمت حرمین عسکریین(ع) در سامرا به شمار می رود.