آرشیو پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۴۸
شهرستان ها
۱۱

انتخاب شهردار کرمانشاه در هاله ای از ابهام!

با برگزاری سومین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا این نهاد مدنی فعالیت خود را در سراسر کشور آغاز کرد و مهمترین اقدام شوراها انتخاب شهردار بود، که تاکنون تقریبا در اکثر نقاط کشور این مهم به شایستگی صورت گرفته است. این درحالی است که شهرستان کرمانشاه با جمعیتی حدود یک میلیون نفر فاقد شهردار است و شهرداری توسط سرپرست اداره می شود و همانطور که در قانون بودجه و آیین نامه های مالی شهرداری آمده، سرپرست شهرداری وظایف محدودی دارد و همین امر موجب نارضایتی پیمانکاران و مسکوت ماندن طرح های عمرانی شده است، که جا دارد مسئولان ذی ربط اعم از دستگاه اجرایی و وزارت کشور اقدامی عاجل به عمل آورند.

قابل ذکر است حدود 40 روز پیش اعضاء شورای شهر کرمانشاه پس از نشست های متعدد و رایزنی موفق شدند با اکثریت آراء محمد حسین نجفی را که از اصولگرایان کرمانشاهی است و سابقه مدیریت در حوزه های مختلف از جمله وزارت نفت را داراست، به عنوان شهردار انتخاب و به استانداری معرفی کنند متاسفانه پس از گذشت این مدت از سوی فرمانداری به شورای شهر اعلام شد که فرد منتخب حائز شرایط لازم جهت تصدی شهرداری نیست و در این راستا هم اکنون انتخاب شهردار کرمانشاه در هاله ای از ابهام قرار دارد!

قابل ذکر است براساس رویه پیش آمده لازم است مسئولین استان کرمانشاه جهت تنویر افکار عمومی پاسخگوی چند سؤال باشند.

1- آیا اعضاء شورای شهر کرمانشاه که برخی از آنان دو دوره تجربه فعالیت در شورا دارند، چگونه با ویژگی ها و معیارهای لازم برای انتخاب شهردار بیگانه هستند که چنین اشتباهی را مرتکب شده اند؟

2- قوانین شوراها بخصوص در بخش انتخاب شهرداران بسیار شفاف و براساس جمعیت شهری رتبه بندی شده است، آیا اهمال کاری و فرصت سوزی 40 روزه دستگاه اجرایی در اعلام نظر به اینکه شهردار منتخب واجدشرایط بوده یا خیر، جفا در حق مردم کرمانشاه نیست؟

3- در خاتمه یادآور می شویم هنگامی که اعضاء شورای شهر کرمانشاه و دستگاه اجرایی استان در یک انتخاب واحد با یکدیگر تعامل ندارند و مصالح مردم را درنظر نمی گیرند، چگونه می توانند مطالبات جمعیت یک میلیونی کرمانشاه را برآورده کنند.