آرشیو پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۴۸
حوادث
۱۵

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی تهران: مسافران اطلاع دهند کارت هوشمند متخلفان را باطل می کنیم

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهر تهران گفت: در صورت اطلاع مسافران، کارت هوشمند مسافربرهایی را که کرایه اضافی می گیرند باطل می کنیم.

سیدرضا صادقی مجد در گفت وگو با فارس با تاکید بر اینکه نیروهای انتظامی نیز در کنترل نرخ کرایه تاکسی ها و مسافربرهای شخصی با هیئت های انضباطی سازمان های تاکسیرانی در شهرها همکاری می کنند، تصریح کرد: حتی در این رابطه سازمان تعزیرات حکومتی نیز به کمک ما آمده است.

وی درباره نحوه برخورد با متخلفان گفت: هیئت های انضباطی مکلف شده اند در صورت دریافت شکایت از تاکسی ها و مسافربرهای شخصی متخلف، در مرحله اول کارت هوشمند آنها غیرفعال شود و در مرحله بعد پروانه فعالیت آنها (صادره توسط سازمان تاکسیرانی یا ستاد ساماندهی مسافربرهای شخصی) را ابطال کنند.

به گفته مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور در تمام شهرهای کشور به نسبت تاکسی ها و مسافربرهای شخصی، گروه های نظارتی به صورت سیار فعال شده اند به گونه ای که اکنون 50 گروه بازرسی در شهر تهران فعال است.

وی تاکید کرد: شهروندان می توانند در صورتی که راننده ای خواستار دریافت کرایه بیشتر شد وی را به ماموران پلیس معرفی کنند. آنان نیز مکلف هستند ضمن دریافت کارت هوشمند خودرو (غیرفعال شدن آن ظرف 24 ساعت)، تاکسیران متخلف را به سازمان تاکسیرانی ارجاع دهند تا موضوع در هیئت های نظارتی رسیدگی شود.

صادقی مجد در پاسخ به این سؤال که آیا این رانندگان در صورت ارائه تعهد مجاز به فعالیت مجدد خواهند بود، گفت: تا یکسال با این مسافربرها، کاری نخواهیم داشت.