آرشیو شنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۶، شماره ۳۶۸۶
ایران زمین
۱۱

تعیین نقاط گردشگری آشوراده

گرگان- خبرنگار «ایران»: ده ناحیه ویژه برای فعالیت های گردشگری در جزیره آشوراده بزودی از سوی سازمان محیط زیست کل کشور تعیین خواهد شد.

«محمود ربیعی» رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان با بیان این مطلب گفت: در شورای اداری استان که در سفر ریاست سازمان محیط زیست کشور با حضور ایشان برگزار شد طی مذاکراتی مقرر شد تا موانع گردشگری در جزیره آشوراده به طور جدی حل و فصل شود. وی ادامه داد: براین اساس سازمان محیط زیست کشور تا 10 روز آینده مناطق گردشگری جزیره را اعلام خواهد کرد تا نواحی مشخص شده برای گردشگری و سرمایه گذاری مشخص شود.

ربیعی با بیان اینکه توسعه جزیره آشوراده همواره مورد درخواست مردم استان بوده گفت: توقف کار سرمایه گذاری در آشوراده با مسائل زیست محیطی این جزیره گره خورد و سازمان محیط زیست به سبب نداشتن طرح مطالعاتی در آشوراده صدور مجوز سرمایه گذاری را به عقب انداخت. وی با بیان اینکه تمام جزیره به مناطق گردشگری تبدیل نخواهد شد، تاکید کرد: تنها برخی از نقاط آشوراده برای سرمایه گذاری و انجام فعالیت های گردشگری در نظر گرفته می شود.

ربیعی افزود: کلید گردشگری استان در آشوراده است تا با فعال شدن این جزیره سواحل گلستان بخصوص در شهرهای ساحلی بندرگز و بندر ترکمن رونق گیرد و توسعه اقتصادی هر چه بیشتر منطقه را سبب شود.

این مقام گردشگری گلستان بیان داشت: آشوراده بهترین جزیره در کشور است که هم بر سر راه مشهد قرار گرفته و امکان جذب مسافران زیادی را به طور بالقوه دارد و هم اینکه از آب و هوای مطبوعی برخوردار است.

به گفته ربیعی، جزیره آشوراده طبق مصوبه هیات دولت منطقه نمونه گردشگری است که مجلس نیز بر آن تاکید داشته است.