آرشیو شنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۶، شماره ۶۱۹۴
صفحه اول
۱

عبده تبریزی: توضیحات رئیس جمهور به اقتصاددانان راضی کننده بود

یکی از اقتصاددانان حاضر در جلسه با رئیس جمهور گفت: حرف های بی پیرایه گفته شد و دو طرف در بحث و گفتگو صادق و صمیمی بودند،توضیحات رییس جمهور نیز در خصوص سئوالات کارشناسان راضی کننده بود.

حسین عبده تبریزی درگفتگو با فارس افزود: دراین نشست بند نخستین نامه اقتصاددانان در مورد بازار پول و سرمایه بحث شد و جلسه خوبی به نفع کشور برگزار گردید.

عبده تبریزی در مورد سوالهای رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور 2 سوال مطرح کردند که دلارهای نفتی چگونه در اقتصاد هزینه شود تا آثار مثبت بیشتر و آثار منفی کمتر داشته باشد، همچنین آیا درآمدهای نفتی به صورت ریالی یا دلاری هزینه شود؟ وی گفت: در این جلسه توضیح داده شد که خرج کردن دلارهای نفتی باید با احتیاط و برنامه ریزی انجام شود وگرنه برای کشور خطرناک است.

عبده تبریزی در مورد پاسخ های داده شده گفت: نظرات متفاوتی وجود داشت که عده ای از اقتصاددانان می گفتند که ظرفیت جذب دلارهای نفتی در اقتصاد کشور محدود است و مانند خانواده ای که جایزه بزرگی می برد نباید همه را خرج کند وگرنه مشکلاتی برایش پیش می آید. وی گفت: خرج کردن درآمدهای نفتی هم باید با احتیاط صورت گیرد تا مشکلاتی برای کشور ایجاد نشود.

زنوزیکی دیگراز57 اقتصاددان در خصوص این جلسه گفت: مهمترین دستاورد جلسه این بود که مجموعه کارشناسان و وزرای اقتصادی دولت بهترین راهکار ها را برای اصلاح و رفع مشکلات اقتصادی ارائه کردند و برای رفع این مشکلات به یک نقطه مشترک رسیدند.

وی گفت: با توجه به اینکه وقت خوبی برای این جلسه در نظر گرفته شده بود، گفتگوی خوبی بین اقتصاد دانان و رئیس جمهور صورت گرفت و رئیس جمهور با خوش رویی نظرات کارشناسی اقتصاددانان را گوش کردند.

کارشناس اقتصاد کلان گفت: در این جلسه محور هایی از نامه اقتصاد دانان که درباره سیاست های مالی، پولی و تجاری دولت بود بررسی شد و رئیس جمهور از همکاری اقتصاد دانان با وزرای رشته های مرتبط در دولت و برگزاری جلسات مشترک بین کارشناسان اقتصادی و تیم اقتصادی دولت استقبال کرد.