آرشیو دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۵۱
اخبار کشور
۱۴

اخبار کوتاه دینی و قرآنی

نمایشگاه قرآن امسال زودتر برگزار می شود

رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی از برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن از بیست و هفتم شعبان المعظم خبر داد.

خواجه پیری با اشاره به اینکه امسال پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن سه روز زودتر از برگزاری این نمایشگاه در سال های گذشته همراه است، گفت: پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن بیست و هفتم شعبان المعظم آغاز به کار کرده و تا بیست و پنجم رمضان المبارک میزبان جامعه قرآنی خواهد بود. وی افزود: این مرکز درصدد است تا رفته رفته و در طول سال های آینده برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن را از پانزدهم شعبان المعظم همزمان با میلاد پربرکت امام عصر(عج) تا پانزدهم رمضان همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) موکول کند.

خواجه پیری از ایجاد تغییرات اساسی در برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن خبر داد و اظهار داشت: ایجاد دبیرخانه دایمی نمایشگاه بین المللی قرآن از سال گذشته، جریان مستمر قرآنی در کشور و زمینه تحقق اهداف برگزاری این نمایشگاه را فراهم کرده است.

برگزاری اجلاس نماز با محوریت نماز و خانواده

شانزدهمین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز و خانواده» با هدف تبیین وتبلیغ نماز با حضور رئیس جمهور و مسئولان ستاد اقامه نماز در سراسر کشور نیمه دوم شهریور در اراک برگزار می شود. اجلاس شانزدهم با هدف تبیین و تبلیغ نماز، تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری نسبت به اجلاس های پیشین و ارائه پیشنهادهای متولیان اقامه نماز در دستگاه های دولتی با حضور رئیس جمهور در اراک برگزار می شود.

بنابراین گزارش شناسایی ظرفیت های سال جدید درباره فعالیت ستاد اقامه نماز در اداره ها، پیش بینی برنامه های اجرایی سال آتی با توجه به نظر کمیته های مربوطه و بررسی نقش موضوع نماز و خانواده در گسترش فرهنگ اقامه نماز از محورهای برگزاری این اجلاس است. برگزاری میزگرد پرسش و پاسخ و برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای نماز در بخش های مختلف از جمله برنامه های حاشیه ای این اجلاس است.