آرشیو دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۵۱
اخبار کشور
۳

از سوی دفتر آیت الله مکارم شیرازی بزرگترین آمفی تئاتر کشور ویژه فعالیت های قرآنی در شیراز احداث می شود

بزرگترین آمفی تئاتر کشور ویژه فعالیتهای قرآنی در مجتمع فرهنگی خاتم الانبیاء(ص) شیراز توسط دفتر آیت الله مکارم شیرازی احداث می شود.

مسعود مکارم رئیس دفتر آیت الله ناصر مکارم شیرازی با اشاره به تاسیس مدرسه امام علی بن ابی طالب«ع» در سال 1353 از سوی آیت الله مکارم شیرازی گفت: این مدرسه با هدف گسترش و نشر و تبیین اسلام و انجام فعالیتهای فرهنگی و مذهبی از جمله انتشار کتب و مجلات دینی و احداث مراکز علمی، فرهنگی تشکیل شد.

وی با تاکید این مرجع تقلید بر انجام کارهای انجام نشده و مورد نیاز اشاره کرد و گفت: اجرای طرح احداث 110مسجد، 110خانه عالم و 110مدرسه با همین رویکرد آغاز شد.

مکارم افزود: این طرح در مناطق محروم ایران به ویژه در استانهای سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی درحال انجام است.

وی در ادامه به مراکز و مدارس وابسته به دفتر این مرجع تقلید اشاره کرد و گفت: مجتمع فرهنگی خاتم الانبیاء(ص) در شیراز از جمله این مراکز است که دارالقرآن آن در رشته علوم قرآنی دانشجو پذیرش می کند.

مسعود مکارم افزود: بزرگترین آمفی تئاتر کشور ویژه فعالیت های قرآنی، مسجد، کتابخانه و حوزه علمیه به عنوان مجموعه های وابسته به مجتمع فرهنگی خاتم الانبیاء(ص) در کنار این دارالقرآن در حال احداث است.

مکارم به مدرسه علمیه امام حسن مجتبی«ع» اشاره کرد و گفت: در این مرکز آموزشی و تربیتی، حدود یکصد طلبه از پایه یک تا پنج حوزه تحصیل می کنند.