آرشیو سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۸۶، شماره ۵۰۷
هنر
۱۶

کشف و ضبط 1000 فیلم قاچاق در فرودگاه مهرآباد

کشف و ضبط یک هزار فیلم کپی غیرمجاز در فرودگاه مهرآباد در کنار ضبط ده ها هزار نسخه اقلام چاپی از یک چاپخانه، هزاران سی دی غیرمجاز و 29 رایتر از جمله فعالیت های ستاد هماهنگی مبارزه با محصولات غیرمجاز سمعی و بصری در دو روز اخیر بوده است.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با محصولات غیرمجاز سمعی و بصری، تیم عملیاتی مبارزه با محصولات غیرمجاز سمعی و بصری، طی بازرسی و کنترل واحدهای صنفی عرضه کننده محصولات فرهنگی و بازدید از پنج غرفه در فرودگاه مهرآباد، اقدام به کشف و ضبط بیش از یک هزار فیلم کپی غیرمجاز کردند.

در این عملیات که با هماهنگی یگان های انتظامی و امنیتی مستقر در فرودگاه مهرآباد انجام گرفت، افراد متخلف به دادسرای مستقر در فرودگاه معرفی و براساس رای صادره هر یک از آن ها با قرار یکصد میلیون ریال تا زمان دادگاه آزاد شدند و مرجع قضایی نیز حکم انهدام محصولات کشف شده را صادر کرد.

تیم بازرسی ستاد هماهنگی مبارزه با محصولات غیرمجاز سمعی و بصری همچنین روز شنبه 233 تیر) با همکاری اتحادیه تهیه کنندگان، پلیس اطلاعات و امنیت تهران بزرگ اقدام به کشف و ضبط ده ها هزار نسخه اقلام چاپی مربوط به فیلم های غیرمجاز از یک چاپخانه کردند. در این اقدام طی پیگیری های مستمر این تیم، دفتر مرکزی چاپخانه مذکور نیز شناسایی شد.

همچنین در عملیاتی که روز گذشته انجام گرفت، صدها هزار اقلام چاپی و هزاران حلقه سی دی غیرمجاز و 29 رایتر کشف و ضبط شد.

تمامی اقلام و تجهیزات مکشوفه نیز به منظور رسیدگی مراجع قضایی به پلیس اطلاعات و امنیت انتقال داده شد.